اجرای طرح پایش غیرحضوری سلامت روان دانشجویان در شیراز

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از اجرای طرح پایش غیر حضوری سلامت روان دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رامین افشاری رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این برنامه پایش و غربالگری که دستور اجرای آن از سوی وزارت بهداشت صادر و ابلاغ شده، ویژه همه دانشجویان دانشگاه است.

او، با اشاره به اینکه با آغاز شیوع بیماری کرونا ویروس جدید در سطح کشور و جهان، شاهد تاثیرگذاری عمیق روحی، روانی و اجتماعی اثرات ناشی از حضور این بیماری در اقشار و افراد مختلفی بوده ایم، بیان کرد: طبیعی است که وقوع برخی وقایع اجتماعی از جمله همه گیری ها، زلزله، آتش سوزی و سیل، امکان اثرگذاری عمیق روحی بر روان و رفتار افراد را دارند و در صورت نبود رسیدگی و درمان درست و دقیق، ممکن است این آثار برای همیشه پابرجا مانده و سبب ظهور اختلالات شدیدتر در فرد باشیم.

 افشاری، تصریح کرد: اپیدمی کووید ۱۹ نیز با توجه به حواشی سنگین اجتماعی مانند بیم از ابتلای خود یا نزدیکان، استرس آلودگی بدن و لباس، قرنطینه و در خانه ماندن‌های طولانی، عدم امکان ارتباط با خویشاوندان که در پی داشت، می‌تواند سبب بروزاختلالات و تنش‌های متنوع روحی و روانی در سطوح مختلف شود.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر حضور بیشتر دانشجویان در محیط‌های آموزشی و خوابگاهی، ادامه داد: از آن جا که در سال تحصیلی امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور و به منظور حفظ سلامت دانشجویان، دانشجویان به صورت غیرحضوری مشغول به تحصیل هستند، این غربالگری به صورت تلفنی انجام شده و کارشناسان این اداره با شماره تلفن‌هایی که دانشجویان در اختیار دانشگاه قرار داده اند، برای مشاوره، پایش و ارزیابی شرایط روحی آنان، تماس می‌گیرند.

او، با درخواست همکاری از تمامی مخاطبان در عملیات پایش و غربالگری افزود: همه اطلاعات شخصی، خانوادگی و روحی افراد مصاحبه شونده، در نهایت محرمانگی نزد این اداره محفوظ بوده و خط مشی رازداری، رُکن اصلی این اداره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.