رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر مطرح کرد؛

جستجو برای یافتن و انتقال پیکر کوهنوردان مفقود شده ی تهرانی ادامه دارد

ولی پور درباره حادثه بوران و بهمن روز گذشته در ارتفاعات تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی پور رئیس سامان امداد و نجات سازمان هلال احمر درباره حوادث اخیر که برای کوه نوردان رخ داده گفت: ما دو حادثه بوران و بهمن را دیروز در چهار منطقه از ارتفاعات تهران شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در شیرپلا ۱۲ نفر نجات یافته داشتیم و خوشبختانه در آنجا مورد فوتی نداشتیم، در دارآباد دو نفر مفقودی و در آهار یک نفر مفقودی داریم و در منطقه کلکچال نیز دو نفر نجات یافته و ۷ فوتی داریم.

ولی پور تصریح کرد:۶ نفر از فوتی‌های کلکچال به پایین دست منتقل شدند و یک نفر هم به دلیل اینکه شرایط جوی اجازه نمیداد، فردا انتقال پیدا می‌کند.۶ نفر مفقودی در این چند منطقه داریم که نقاط ۵ نفر از آن‌ها شناسایی شده و یک نفر نیز محل مفقودی پیدا نشده است.


بیشتر بخوانید

رئیس سامان امداد و نجات سازمان هلال احمر بیان کرد: کوهستان های تهران  تقسیم شده اند ،بخشی را هلال احمر پوشش می دهد ،بخشی را آتش نشانی و بخشی را فدراسیون کوهنوردی پوشش می دهد.به دلیل اقدامات ما متصل به هم انجام می شود و بحث نجات و رها سازی با ماست و انتقال آن ها به پایین دست به عهده ی نجات گران هلال احمر است.

وی گفت :بعد از انتقال به پایین بحث درمان با اورژانس است و ممکن است در آمار اختلاف هایی پیش بیاید ولی آنچه که مسلم است آمار اولیه و آمار نهایی توسط همکاران ما در مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر جمع بندی می شود.

وی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران باید تجمیع این آمار را ارائه می کرد که این سو تفاهم ها پیش نیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار