سوگند کابینه جدید منصورهادی در ریاض

کابینه جدید منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در ریاض سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، کابینه جدید منصور هادی به ریاست «معین عبدالملک» امروز، شنبه در برابر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در اقامتگاهش در ریاض برگزار شد.

عبدربه منصور هادی، هفته گذشته دستور تشکیل کابینه جدید، متشکل از ۲۴ پست را به ریاست معین عبدالملک صادر کرده بود.

این مسأله در هماهنگی با توافق امضا شده‌ ریاض که سال گذشته به منظور پایان دادن به اختلافات میان دولت یمن که مورد حمایت جامعه جهانی قرار دارد و شورای انتقالی جنوب به امضا رسیده بود، و بنا بر دستاورد‌های گفتگو‌های ملی و نیز طرح شورای همکاری خلیج فارس به دست آمد.

گفتنی است تشکیل کابینه وابسته به منصور هادی در حالی انجام می‌شود که محافل مختلف یمنی به تشکیل دولت از سوی گروه‌ها و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در یمن واکنش نشان داد.

محافل سیاسی اعلام کردند هدف از تشکیل این دولت اجرای تصمیمات و خواسته‌هایی است که ائتلاف متجاوز آن‌ها را دیکته می‌کند. این محافل موفقیت این دولت یا توانایی آن برای اداره امور استان‌های تحت سیطره را بعید دانستند.

«خالد الصایدی» خبرنگار شبکه العالم در یمن در گزارشی با اشاره به اعلام تشکیل دولت جدید در ریاض زیر نظر عربستان که با مشارکت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و حزب الاصلاح به عنوان گروه‌های تحت حمایت عربستان سعودی از یکسو و شورای انتقالی تحت حمایت امارات از سوی دیگر تشکیل شده، افزود: «این دولت در چارچوب اجرای آنچه توافقنامه ریاض نامیده می‌شود و پس از کشمکش‌ها و اختلافات زیاد تشکیل شد».

خبرنگار ادامه داد: «محافل سیاسی صنعا اعلام کردند این کار هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد و دولت نجات که از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار است، دولت یمن به شمار می‌رود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار