در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گفتن سیره زندگی حضرت زهرا (س) بدون عمل کردن فایده‌ای ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی فیض آبادی، از ضرورت احیای روضه‌های خانگی گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کرونا به دهه فاطمیه اول هم رسید. مراسم عزاداری فاطمیه مانند سایر مراسم‌های مذهبی با شیوه نامه‌های اعلامی ستاد مهار کرونا قابل برگزار‌ی است. در همین رابطه با حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی گفت‌وگو کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی فیض آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره برگزاری مراسم مذهبی در شرایط کرونا گفت: اگر امکان برگزاری روضه خانگی را هم ندارید بهتر است، با تهیه کتاب‌های سیره حضرت زهرا (س)، راه و روش زندگی ایشان را به فرزندان خود آموزش دهیم. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند، «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ» مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا (ص) سرمشق نیکویی بود. در بحران خانواده‌های امروزی حضرت زهرا (س) الگویی موفق محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی، راه دیگری برای استقبال از سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نیز مطرح کرد و گفت: مردم می‌توانند با نصب بیرق‌های فاطمی در کوچه، سر در منازل و حتی داخل منزل، شهر و خانه خود را سیاه پوش کنند. راهکار دیگر، اطعام بسته‌های غذایی به صورت خشک در بین خانواده‌های نیازمند است.

وی در ادامه درباره سخن امام زمان (عج) مبنی بر اینکه حضرت زهرا (س) مادر پیامبر (ص) هستند، گفت: امام زمان (عج) درباره مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (ص) فرمودند «ام ابیها، الگوی من هستند.» ام ابی‌ها به معنای مادر پدر است و این بدان معنا است که پیامبر (ص) پس از فوت حضرت خدیجه (س)، مشغله‌های فراوانی داشتند و حضرت زهرا (س) وی را آرام می‌کردند. این موضوع می‌تواند الگویی برای دختران امروزی ما باشد که چه قدر می‌توانند پدر و مادر خود را آرام کنند و مایه آرامش دل او شوند.  

این کارشناس دینی در ادامه اظهار کرد: بهتر است دختران ما در امر ازدواج نیز حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند و هانند ایشان در ازدواج و جهیزیه سختگیر نباشند.  

حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی، در پایان نیز توصیه‌ای مبنی بر خواندن ادعیه کرد و گفت: در بحث خواندن ادعیه، به مردم می‌گوییم که به خود سخت نگیرند و به قول معروف هر چه دل تنگشان می‌خواهد، مناجات بخوانند. در ایام فاطمیه خواندن دعای توسل بسیار تاکید شده است. بهتر است عاشقان اهل بیت (ع) در این ایام یک جزء قرآن با تامل بخوانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۲ ۲۷ دی ۱۳۹۹
الحمدالله که نوکرتم الحمدالله که مادرمی الحمدالله از بچگیام مادر سایه روی سرمی صل الله علیک یا فاطمه
آخرین اخبار