محدودیت‌های کرونایی زرد در آران و بیدگل اعمال می‌شود

فرماندار آران و بیدگل گفت: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان آران و بیدگل از نارنجی به زرد تغییر کرده و از روز شنبه محدودیت‌ها متناسب با وضعیت جدید اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل امروز در گفتگو با خبرنگاران با قدردانی از همراهی مردم و اصناف آران و بیدگل در رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و محدودیت‌ها افزود: اگر مردم و مسوولان شهرستان در رعایت شیوه نامه ها و محدودیت‌ها مماشات و سهل‌انگاری کنند، بازگشت به وضعیت قرمز و نارنجی دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: فعالیت مشاغل گروه‌های چهار در منطق دارای وضعیت زرد از جمله آران و بیدگل متوقف می‌شود که در صورت رعایت نکردن این محدودیت، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

به گفته فرماندار آران و بیدگل، بر پایه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، کارکنان اداره‌های ارایه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ظرفیت کامل در محل کار حاضر می‌شوند و در سایر اداره‌ها ارایه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام و ماموریت‌های اداری غیرفوری نیز لغو می‌شود.

او اضافه کرد: تمامی مرکز‌های آموزشی از جمله از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در آران و بیدگل تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: برگزاری نماز‌های جمعه و جماعت و آیین‌های مذهبی همچنان در این شهرستان ممنوع است.

بایبوردی افزود: هر نوع نشست رسمی در مناطقی با وضعیت قرمز و نارنجی به ترتیب تا سقف ۱۵ و ۲۰ نفر و در مناطق با وضعیت زرد از جمله آران و بیدگل تا سقف ۳۰ نفر مجاز است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود مردم تا پایان محدودیت‌ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، چرا که سلامت و امنیت آنان و دیگر شهروندان مطرح است و از این رو در صورت تخلف، مسوولان مرتبط مجبور به اعمال قانون هستند.

فرماندار آران و بیدگل با قدردانی از همراهی فعالان و مسوولان بخش‌های مختلف در مدیریت ستاد مقابله با کرونای این شهرستان، بر ضرورت استمرار همکاری‌های مضاعف در راستای اجرای تصمیم‌های ستاد‌های ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا و نظارت بر آن تاکید کرد.

بایبوردی از کادر بهداشت و درمان آران و بیدگل که به عنوان مدافعان حریم بهداشت و سلامت مردم ایثارگونه فعالیت می‌کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا با همراهی مردم زحمات کادر درمان به نتیجه برسد و این شهرستان به شرایط پایدار در مقابله با کرونا برشد.

او تصریح کرد: رعایت نکردن شیوه نامه ها  نقض حقوق شهروندی و ترویج بی‌قانونی تلقی می‌شود.

گروه شغلی شماره چهار شامل همایش‌ها، برگزاری آیین‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.