اظهارات مقامات انگلیس و اروپا پس از توافق پسابرگزیت

مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا پس از توافق نهایی پسابرگزیت، اظهار نظرهایی درباره این توافق مطرح کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال مذاکرات بین بروکسل و لندن، گفت‌وگو‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سیمون کووِنی،  وزیر امور خارجه ایرلند گفت: در مورد شیلات به طور اصولی توافق شده است، اما هنوز در مورد جزئیات آن بحث می‌شود. به گفته وزیر امور خارجه ایرلند، جلسه توجیهی بروکسل درباره شیلات به تعویق افتاده است.

شیلات اختلاف  اصلی بین طرفین  را شکل می دهد. زیرا لندن قصد دارد حاکمیت خود را بر تعدادی از مناطق ماهیگیری حفظ کند، در حالی که بروکسل در تلاش است حق انجام ماهیگیری تجاری را برای ماهیگیران از چندین کشور اتحادیه اروپا حفظ کند.

انگلیس در فرصت کم باقیمانده توانست یک معامله تجاری با اتحادیه اروپا را به دست آورد. بسیاری از جنبه‌های روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا احتمالا طی سال‌ها باید بررسی شود.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: این یک جاده طولانی و پر پیچ و خم بود، اما ما به توافقات خوبی برای انجام معاملات با لندن رسیدیم. این منصفانه است، یک معامله متعادل است و انجام یک کار درست و مسئولانه برای هر دو طرف است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به خبرنگاران گفت: ما کنترل سرنوشت خود را پس گرفته‌ایم. مردم گفتند این غیرممکن است، اما ما کنترل خود را پس گرفته‌ایم.

 این توافق اکنون باید توسط بلوک تجاری ۲۷ عضوی و همچنین پارلمان اروپا تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار