روستای قاسم آباد کوچک و رنگ پریدگی عمران

گزارش‌های مردمی حاکی از وضعیت نابسامان کوچه‌های روستای قاسم آباد کوچک بخش تنکمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، از طریق شهروند خبرنگار از وضعیت نابسامان کوچه های خاکی روستای قاسم آباد کوچک بخش تنکمان مطلع شدیم که بارش باران نیز تحمل شرایط تردد در این کوچه ها را برای شهروندان دشوارتر کرده است.

موضوع را با احسان محمدزاده، بخشدار تنکمان درمیان گذاشتیم.

محمدزاده در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این روستا در طرح هادی قرار ندارد و برابر آیین نامه ها دهیار نیز مجاز به آسفالت ریزی، جدولگذاری و... در این روستا از محل اعتبارات دهیاری نیست.

او افزود: اما این روستا در بازنگری طرح هادی روستاها قرار گرفته است که به زودی به ما ابلاغ می شود.

بخشدار تنکمان گفت: تا پایان هفته شن ریزی در کوچه های روستای یادشده انجام خواهد شد تا رفت و آمدها تسهیل شود.

پایه طرح هادی روستا‌ها در کشور ما از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان بخشی روستا‌ها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد.

تجدید حیات و هدایت روستا‌ها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین‌های روستایی برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار