معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در افتتاحیه چهارمین دوره از جایزه بازی­ های جدی به مسئله توسعه پایدار و شاخص‌ های آن و تطابق این شاخص‌ ها با کاربردهای بازی‌ های جدی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد نصیری با یادآوری این نکته که طبق آخرین آمار مصرف بازی تا پایان سال ۱۳۹۸، ایران ۳۲ میلیون نفر بازیکن در رده‌های سنی مختلف دارد، تاکید کرد که از این جهت بازی‌های جدی ابزار‌هایی تاثیرگذار برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی به شمار می‌آیند و اینکه رویکرد برگزاری جایزه بازی‌های جدی مشروعیت‌بخشی به بازی‌های جدی به عنوان ابزاری کاربردی برای دستیابی به این هدف مهم است.

دبیر جایزه بازی‌های جدی در صحبت‌هایش به تغییرات ایجاد شده در برگزاری SeGaP2020 تحت تاثیر اتفاقات پیش آمده در دنیا و ایران و نیاز‌های جمع‌بندی شده از دوره‌های گذشته نیز اشاره کرد. یکی از این تغییرات ورود جدی­تر سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف حمایتی به حوزه ارزیابی و داوری آثار و تیم‌های برتر در بخش‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در جهت توسعه آن‌ها است.

موضوع دیگر ظرفیت ایجاد شده برای حوزه سرگرمی‌های جدی اعم از بازی‌های رومیزی، بازی‌وارسازی و شبیه‌ساز‌ها بود که در رویداد امسال به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده است؛ و بالاخره مهمترین موضوعی که به گفته وی این رویداد را تحت‌الشعاع تغییرات مهمی قرار داد، شیوع کرونا بود که در شکل برگزاری این رویداد و موضوع آن تاثیر گذاشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.