کاشت ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در گلستان

مسئولان منابع طبیعی استان خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت محکومان مجازات‌های جایگزین حبس در امور جنگل کاری و بوته کاری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مسئولان منابع طبیعی استان در نامه‌ای به دادگستری استان با استقبال از پذیرش متهمان مجازات‌های جایگزین حبس که به خدمات عمومی رایگان مانند کاشت نهال، پاکیزگی جنگل‌ها و محیطبانی مکلف شده اند خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت این متهمان در منابع طبیعی استان شد.

هادی هاشمیان افزود: به گفته مسئولان منابع طبیعی استان از ظرفیت متهمانی که مکلف به خدمات عمومی رایگان شده اند برای کمک به بوته کاری در مراتع بیابان زدایی بهره خواهند برد.

هاشمیان گفت: فصل درختکاری پارسل ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال توسط محکومان جاگیزین حبس و با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در جنگل‌ها و مراتع استان کاشته شد.

او ادامه داد: بر اساس حکم دادگاه محکومان ۳ تا ۵ سال کار آبیاری و نگهداری از این نهال‌ها را برعهده دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس گفت: از همکاری دستگاه‌های پذیرنده محکومان جایگزین حبس استقبال می‌کنیم و این تعامل دو سویه علاوه بر کمک به اجرای بهتر این قانون که در راستای اصلاح مجرمان است، از آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندان که می‌تواند گریبانگیر خود فرد و اعضای خانواده اش شود، جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است نگاه قانونگذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.

گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است.
 
انتهای پیام / فا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.