کشف طلا‌های مسروقه ۳ میلیاردی از مخفیگاه زورگیران/متهمان فیشینگ ۵ میلیاردی روانه زندان شدند

مهم‌ترین حوادث یکم ‌دیماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه یکم دیماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

کشف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع اسباب بازی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "چهاربرکه" لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۱۰۰ عدد انواع اسباب بازی خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۲ میلیارد کالای قاچاق در کوه چنار کشف شد

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور کازرون-کوه‌چنار، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۲ دستگاه فر، ۲ دستگاه ماشین لباس شویی، ۶۴۴ عدد انواع تجهیزات بیلیارد، ۲۳ دستگاه خردکن، یک دستگاه کامپیوتر، ۳ حلقه لاستیک و رینگ، ۷۲ عدد عروسک و ۹۰۰ عدد چاقو خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف قهوه ساز‌های قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در ایست و بازرسی مقطعی در محور مهر-شیراز، به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، موفق به کشف ۳۴ دستگاه قهوه ساز و ۸ دستگاه آسیاب قهوه خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سارق اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: سارق اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت روانه زندان شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان "آباده"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز دستگیر شد.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: هر ۲ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف طلا‌های مسروقه ۳ میلیاردی از مخفیگاه زورگیران

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از دستگیری ۳ نفر زورگیر و کشف ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال طلای مسروقه خبر داد.

سرهنگ دوم هادی محمدیان بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزلی در یکی از محلات شهرستان "اوز"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و سرنخ‌های به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت در این خصوص ۳ نفر سارق به عنف که به زور وارد منزل شاکی شده بودند و با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کرده بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت طلاجات از منزل شاکی اقرار کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۴ حلقه النگو، ۲ حلقه انگشتر و ۲ عدد موبایل مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ محمدیان"تصریح کرد: سارقان و افرادی که چشم طمع به اموال دیگران دارند در این شهرستان جایی برای جولان دادن ندارند و با شدت و قدرت با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی می‌شود.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک دستگاه تریلر کشنده و کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت فاچاق از نوع گازوئیل به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی به هویت معلوم با یک دستگاه تریلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌های شرقی کشور را دارد.

او افزود: موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با برپایی تور ایست و بازرسی در محور شیراز-مرودشت، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به یگان انتظامی انتقال دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ یگانه با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت مکشوفه، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پلیس به صورت کاملا فعال و جهادی با این پدیده شوم برخورد و فعالیت قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی و کالا را ناکام خواهد گذاشت.

کشف ۲۹ دستگاه ماینر قاچاق درسپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزلی واقع در یکی از محله‌های این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی "سپیدان" قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند ۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ فداکار تاکید کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می‌شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۹ سارق و کشف ۳۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری ۹ سارق و اعتراف آن‌ها به ۳۳ فقره انواع سرقت طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، احشام و سیم و کابل برق در سپیدان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در ۷ روز گذشته با اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند ۹ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان افزود: متهمان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۳۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی، احشام و سیم و کابل برق اقرار کردند.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی مسروقه شامل ۳۲ راس گوسفند، شیر آلات، موتور و دینام برق، کابل برق و... کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد برآورد کرده‌اند.

در برخورد کامیون با پژو، ۳ نفر فوت کردند

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس از برخورد شدید ۲ خودرو کامیون و پژو ۴۰۵ با یکدیگر خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی، ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور کازرون- شیراز، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد یک کامیون با یک دستگاه سواری ۴۰۵ با ۳ سرنشین برخورد کرده که در نتیجه آن، هر ۳ نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده پژو تشخیص داده‌اند.

متهمان فیشینگ ۵ میلیاردی روانه زندان شدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری ۲ نفر فیشینگ کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی عنوان کرد: حدود ۲۰ نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و بیان کردند که مبالغ زیادی وجه نقد از حساب آنان به صورت اینترنتی برداشت شده است که تقاضای پیگیری و دستگیری مجرمان را داریم.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا موضوع را دستور کار خود قرار دادند و در تحقیقات اولیه مطلع شدند که ۲ نفر متهم با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آن‌ها را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان، تصریح کرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی آنان را در یکی از شهر‌های شمال غربی استان دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به برداشت غیرمجاز ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان اقرار کردند، گفت: مجرمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

رفع توقیف ۶۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی

فرمانده انتظامی بوانات از ترخیص ۶۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، طرح بسیار فوق العاده‌ای است که در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در شهرستان "بوانات" در حال اجرا است.

او افزود: از ابتدای این طرح، ۶۷ دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و تحویل مالکان شده است.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مالکین و متصرفین قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص وسایل نقلیه خود و استفاده از مزایای این طرح، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع سرقت

فرمانده انتظامی کازرون از افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع سرقت و افزایش ۲۳ درصدی دستگیری طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: طرح تشدید فعالیت‌های انتظامی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مبارزه جدی با خرده فروشان و سارقان سابقه دار با جدیت در شهرستان کازرون در حال اجرا است.

او بیان کرد: طی یک ماه گذشته، ماموران انتظامی با تلاش خستگی ناپذیر موفق به کشف ۱۲۶ فقره انواع سرقت و دستگیری تعدادی سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به افزایش ۲۰ درصدی کشف انواع سرقت و افزایش ۲۳ درصدی دستگیری اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها همچنان ادامه دارد و برخورد با هرگونه هنجارشکنی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.