وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ ایرانی همواره بر مدار کتاب و کتابخوانی استوار است

صالحی در پیامی به اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در قم گفت:فرهنگ ایران زمین همواره بر مدار کتاب و کتابخوانی استوار بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام سید عباس صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه  به آیین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم به این شرح است: کتاب همواره در طول تاریخ دلیل جامعه اندیشمند، متمدن و فرهنگ مدار بوده است.

در ادامه این پیام آمده است: فرهنگ این سرزمین همواره بر مدار کتاب و کتابخوانی استوار بوده و ائمه اطهار (ع) نیز به پشتوانه کتاب آسمانی حال خوب را برای بشر به ارمغان آورده اند.

صالحی در پیام خود افزوده است: در زمانی که شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های فرهنگی را به صورت مشهودی تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی متوقف بود و از سویی دشمنان ایران و اسلام با تحریم و تحریف سعی در تحریف ارزش‌های انقلاب و اهل بیت (ع) را داشتند، مطالعه به عنوان مشعل هدایتگر این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود ادامه داده است: شرکت کنندگان در این جشنواره کتابخوانی به الگوی حقیقی زندگی سعادتمندانه دست یافتند.

او در ادامه پیام خود ضمن بزرگداشت روز پرستار تاکید کرده است: پرستاران در یک سال گذشته جلوه تابناکی از ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند.

صالحی افزوده است: جشنواره کتابخوانی رضوی با ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی در سایه سار عطر سه سلاله امام موسی کاظم (ع) و بزرگان منتسب به این خاندان مطهر، زمینه پویایی جامعه و زمینه اشنایی با سیره و سنت این ائمه اطهار (ع) را فراهم کرده است.

گفتنی است آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که با مشارکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور همراه بود، به میزبانی شهر قم و با ارتباط اینترنتی با استان‌های مختلف کشور به صورت مجازی  برگزار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار