افتتاح نخستین کلینیک درمان زخم در مشهد

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س) نخستین کلینیک درمان زخم در مشهد به همت انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت استان خراسان رضوی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا محمدیان مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت خراسان رضوی گفت: این اقدام در راستای ساماندهی جامعه درمانگران و پرستاران زخم و تسهیل دسترسی بیماران دارای زخم‌های مزمن به درمانگران تخصصی انجام شده است.
 
او با اشاره به ضرورت تاسیس این انجمن افزود: با توجه به افزایش بیماری دیابت در جامعه، زخم پای دیابتی مهمترین عارضه این بیماری است که ۱۵ تا ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت دچار آن می‌شوند که در صورت عدم رسیدگی به موقع خطر عفونت خون و مرگ را در پی دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران زخم و ترمیم بافت خراسان رضوی ادامه داد: با ساماندهی پرستاران زخم این مشکل تا حد زیاد رفع خواهد شد و پرستار مسلط به کار، با تجربه و دوره دیده در دسترس خواهد بود.

محمدیان بیان کرد: با افزایش جمعیت سالمندی در کشور بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲ نیز افزایش خواهد یافت و زخم‌های فشاری به علت کهولت سن و کم تحرکی دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: افزوده شدن مبحث زخم شناسی به سرفصل‌های دروس آموزشی و دانشگاهی، همکاری ایجاد شاخه تخصصی رشته دانشگاهی زخم برای پزشکان و پرستاران، تغییر نگرش شرکت‌های بیمه به عنوان سرمایه گذار و پوشش دهنده هزینه پسماند و نگرش جامعه نسبت به زخم از یک معضل بزرگ به یک مشکل قابل حل از دیگر اهداف تاسیس کلینیک درمان زخم به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.