ارتش چین ناو آمریکایی را از تنگه تایوان بیرون کرد

نیرو‌های دریایی و هوایی ارتش چین امروز شنبه ناو جنگی آمریکایی را در تنگه تایوان تحت تعقیب قرار داده و از منطقه خارج کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش چین امروز شنبه ضمن محکوم کردن اقدام تحریک آمیز یک ناو آمریکایی برای ورود به تنگه تایوان اعلام کرد نیرو‌های دریایی و هوایی ارتش چین ناو جنگی آمریکایی را در تنگه تایوان تحت تعقیب قرار داده و از منطقه خارج کردند.

ارتش چین در بیانیه‌ای که توسط فرماندهی منطقه شرقی خود منتشر شد، اعلام کرد که نیرو‌های هوایی و دریایی این کشتی در حال کنترل و نظارت بر ناو جنگی بودند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی عمدا درجه تنش‌ها در مورد مسئله تایوان را تشدید می‌کند. آن‌ها از آرامش در تنگه تایوان هراس و نگاهی معاشقه آمیز به نیرو‌های حامی استقلال تایوان دارند که به طور جدی صلح وثبات این تنگه را به خطر انداخته‌اند.

در همین حال، نیروی دریایی آمریکا مدعی شد ناوشکن «یو اس اس ماستین» که مجهز به موشک‌های هدایت شونده است امروز شنبه طبق قوانین بین المللی در تنگه تایوان تردد عادی و متداول خود را انجام داده است.

جمهوری خلق چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین که کمونیست‌ها قدرت را به دست گرفتند، به این منطقه پناه بردند.

چندی قبل، در پی تشدید تنش‌های تایپه-پکن، هوپیما‌های چینی و آمریکایی در نزدیکی تنگه تایوان به پرواز درآمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار