دولت با واردات نوشت‌افزار بی‌کیفیت خارجی مقابله کند

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت افزار اصفهان گفت: دولت باید جلوی واردات نوشت‌افزار بی‌کیفیت خارجی را بگیرد زیرا این محصولات مشابه داخلی دارند و توسط دلالان وارد کشور می‌شوند.

اکبر چیت‌ساز رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت‌افزار اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: تولیدات ما در زمینه نوشت‌افزار هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت قابل رقابت محصولات مشابه خارجی است.

او به نقش دولت و گمرک برای جلوگیری از ورود اجناس بی‌کیفیت خارجی اشاره کرد و گفت: دولت باید جلوی واردات نوشت‌افزار بی‌کیفیت خارجی را بگیرد؛ زیرا این محصولات مشابه داخلی دارند و توسط دلالان وارد کشور می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت‌افزار اصفهان به تبلیغ نوشت‌افزار ایرانی در مدارس هم اشاره‌ای داشت و گفت: نوشت‌افزار ایرانی جای خود را در بین دانش‌آموزان و آحاد جامعه باز کرده و در مدارس هم نوشت‌افزار ایرانی تبلیغ می‌شود.

چیت‌ساز در ادامه به حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: همه ایرانی‌ها باید از صنایع مملکت خود دفاع کند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه ما از محصولات کشورخودمان استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش گریزی هم به موضوع مالیات زد و گفت: با توجه به فصلی بودن شغل عرضه کتاب و نوشت‌افزار از اداره مالیات می‌خواهیم همان طور که برای کتاب فروشی‌ها معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است، برای خرده‌فروشان نوشت افزار هم این معافیت را در نظر بگیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کتاب و نوشت‌افزار اصفهان به همدلی و همراهی اداره مالیات هم اشاره و بیان کرد: البته مسئولان اداره مالیات تا کنون با ما همدل و همراه بوده‌اند. بخشی از بودجه مملکت با دریافت مالیات تأمین می‌شود، ولی اگر این مالیات از عمده فروشان گرفته شود بهتر است.

او در بخشی از صحبت‌هایش انتقادی هم از آموزش و پرورش داشت و گفت: آموزش و پرورش قصد داشت با فروش و توزیع کتاب در مدارس واسطه‌ها را از میان بردارد، ولی با این کار واسطه‌ها بیشتر شدند.

چیت‌ساز در پاسخ به سوالی در زمینه راه اندازی فروشگاه مجازی محصولات نوشت‌افزار عنوان کرد: هر شخصی برای راه‌اندازی فروشگاه مجازی باید از اتاق اصناف مجوز فعالیت داشته باشد و ما هم از افرادی که قصد راه اندازی این فروشگاه‌ها را دارند حمایت می‌کنیم، چه بسا اکنون نیز به‌خاطر شیوع کرونا بسیاری از فروشندگان نوشت‌افزار محصولات خود را به صورت مجازی به دست مصرف کننده می‌رساندند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.