وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

مجموعه تاریخی باغ خونی مشهد احیا می شود

مونسان گفت: احیای مجموعه تاریخی باغ خونی با توجه به قدمت تاریخی آن مد نظر سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه پس از مراسم آغاز بازسازی اثر تاریخی باغ خونی در مشهد به خبرنگاران گفت: احیای مجموعه تاریخی ارزشمند باغ خونی با توجه به قدمت تاریخی آن مد نظر این وزارتخانه و در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی است.
 
او با اشاره به تخریب سه ساختمان و بنای تاریخی باغ خونی مشهد افزود: امیدواریم سفارت روسیه در تهران در دادن اسناد و تصاویر مربوط به این مجموعه برای احیای آن ما را همراهی کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: باغ خونی یکی از مکان‌های تاریخی است که اکثر مردم مشهد آن را می‌شناسند و در گذشته به عنوان باغ ایرانی شناخته می‌شد  که در حال حاضر فضای سبز آن آسیب فراوانی دیده است.
 

بیشتر بخوانید


مونسان ضمن قدردانی از شهرداری مشهد به خاطر تملک این مجموعه تاریخی بیان کرد: توجه ویژه استاندار خراسان رضوی و وزارت میراث فرهنگی هم برقرار است و احیای این باغ همچون گذشته در دستور کار و برنامه قرار دارد.
 
باغ خونی مشهد

او تصریح کرد: در مرحله بازسازی هم ساخت ساختمان‌های تخریب شده مد نظر است و در حال حاضر احیای فضای سبز این مجموعه که به شدت تخریب شده است به وسیله شهرداری مشهد انجام می‌شود.
 
باغ خونی مشهد سال‌ها در اختیار کنسولگری روسیه به فرماندهی ژنرال سرکسی میکولوتوف قرار داشت و در سال ۱۳۲۰ قمری از آنجا به عنوان پایگاهی برای گلوله باران مردم متحصن در حرم مطهر امام رضا (ع) به وسیله روس‌ها استفاده شد.
 
این باغ مدتی نیز به عنوان دفتر بازرگانی دولت روسیه مورد استفاده قرار گرفت.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.