برملا شدن راز بخش نامعلوم هرم بزرگ مصر+ عکس

محقق مصری پس سال‌ها جستجو به صورت اتفاقی قطعه باستانی نامعلوم هرم بزرگ در استان جیزه را کشف و راز آن را افشا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت یک قرن از طرح معمای بخش ناشناخته هرم بزرگ در استان جیزه، محقق مصری به صورت اتفاقی قطعه‌ای باستانی را کشف کرد که متعلق به همان بخش هرم بوده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، این کشف به صورت اتفاقی در دانشگاه «آبردین» اسکاتلند رخ داده است.

«عبیر العدانی»، محقق مصری که در نمایشگاه این دانشگاه کار می‌کند، گفت: این قطعه را هنگامی پیدا کرد که اعضای تیم آسیایی به دانشگاه بازگشتند و پرچم کشور خود را روی یک جعبه سیگار همراه آنان دید و با برداشتن و بررسی آن متوجه اشیایی داخل این جعبه شدند.

او افزود: در داخل جعبه چند تکه چوب پیدا کرده که پس از بررسی متوجه شد که متعلق به هرم بزرگ هستند که بیش از یک قرن مفقود شده بودند.

العبدانی گفت: مجموعه‌های دانشگاه بسیار زیاد است و بالغ بر صد‌ها هزار شیء دارند بنابراین جستجوی آن‌ها مانند یافتن یک سوزن در انبار کاه است. وقتی فهمیدم چه چیزی درون این جعبه سیگار برگ است، باورم نمی‌شد.

برملا شدن راز بخش گمشده هرم بزرگ مصر+ عکس

قطعه چوب کشف شده یکی از ۳ قطعه‌ای است که از سوی مهندس «وینمن دیکسون» در داخل اتاق ملکه در هرم در سال ۱۸۷۲ کشف شد و به عنوان «بقایای دیکسون» شناخته می‌شود. دو قطعه دیگر در موزه انگلیس نگهداری می‌شود. با کشف قطعه سوم پیش بینی می‌شود که این سه قطعه بخشی از یک ابزار اندازه گیری هستند که چگونگی ساخت هرم را مشخص می‌کند.

کشف این بقایا سوال‌های جدیدی را ایجاد کردزیرا آزمایش کربن نشان داد که می‌توان قدمت این قطعه چوب را به تاریخ ۳۳۴۱-۳۰۹۴ قبل از میلاد، تقریباً ۵۰۰ سال قبل از سوابق تاریخی مربوط به هرم بزرگ در زمان پادشاهی خوفو دانست.

«نیل کورتیس»، رئیس موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی دانشگاه گفت: کشف بقایای گمشده دیکسون تعجب آور بود، اما تاریخ کربن نیز یک کشف بزرگ بود.

او افزود: این قدیمی‌تر از آن است که تصور می‌کردیم. ممکن است به این دلیل باشد که تاریخ مربوط به سن چوب است و ممکن است بخشی از یک درخت چند ساله باشد. این می‌تواند به دلیل کمبود درختان در مصر باستان باشد، به این معنی که چوب سال‌ها کم بوده و بازیافت می‌شد یا از آن مراقبت بسیاری می‌شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
یک عده شیطان کل دنیا را سر کار میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
حالا این چوب ها پیدا شده چه دردی از بشریت درمان میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
فردا چك دارم پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
سر کار گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
Unknown
۱۶:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
خداوکیلی خجالت نمیکشین با این نوع نگارش..خودتون میفهمین چی نوشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
چه رازی بود ؟دقیقا
آخرین اخبار