بسته شدن سایت پروازی تاق بستان

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه گفت : بزودی سایت پروازی تاق بستان بسته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا نقدی رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه با اشاره به خطرات پرواز خلبانان پاراگلایدر از سایت تاق بستان، گفت : اخیرا سازمان هواپیمایی، اداره کل فرودگاه و استانداری کرمانشاه از اداره کل ورزش و جوانان استان خواسته اند تا جلوی پرواز پاراگلایدرسواران از سایت تاق بستان گرفته شود.

او گفت : از آنجایی که سایت پروازی تاق بستان در قیف پروازی فرودگاه کرمانشاه قرار دارد، برای همین هر نوع پروازی که بخواهد از این سایت انجام گیرد باید باهماهنگی برج پرواز فرودگاه باشد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه افزود: متاسفانه در حال حاضر برخی از خلبانان پارگلایدر کرمانشاهی بدون هماهنگی از سایت پروازی "دوکل" تاق بستان برای تیک آف استفاده می‌کنند، درحالیکه این سایت در قیف پروازی فرودگاه قرار دارد.

او افزود: در نزدیکی این سایت پروازی دو بیمارستان امام حسین (ع) و امام رضا (ع) قرار دارند که هرلحظه این احتمال وجود دارد بیماری اورژانسی را از طریق بالگرد به این بیمارستان‌ها منتقل کنند و پرواز پاراگلایدر سواران در این محدود ممکن است بسیار خطرآفرین باشد.

نقدی ادامه داد: ایراداتی که سازمان هواپیمایی و اداره کل فرودگاه به این سایت گرفته اند کاملا منطقی است و انجمن ورزش‌های هوایی استان هم آن را تایید می‌کند، در این راستا بزودی ممنوعیت پرواز بر فراز تاق بستان را اعلام خواهیم کرد و درصورت بی توجهی به این دستورالعمل برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

او گفت: هرچند خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل و سانحه هوایی در محدوده این سایت بوجود نیامده، اما اگر اتفاقی بیفتد به حدی می‌تواند فاجعه بار باشد که تمام گذشته اش را نیز سیاه کند، بنابراین برای پیشگیری از بروز هر سانحه‌ای این اقدام ضروری است.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان ادامه داد: متاسفانه در دسترس بودن این سایت باعث شده تا برخی از خلبانان پاراگلایدر بویژه درسال‌های اخیر برای پرواز به این سایت مراجعه کنند، این درحالی است که علاوه بر خطراتی که ذکر شد، این سایت، سایتی رسمی نیست و از سوی دیگر هیچ راه دسترسی نیرو‌های امدادی به آن در صورت بروز حادثه وجود ندارد.

او گفت: متاسفانه علیرغم اینکه در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه یکی از بهترین سایت‌های پروازی جهان یعنی سایت "ویس قرنی" را داریم که بسیاری از رکورد‌هایی آسیایی در آن شکسته شده و تعدادی از رکوردداران برتر جهان هم در آن پرواز داشته اند، اما برخی خلبانان پارگلایدر باتوجه به دسترسی سریع به سایت تاق بستان، خصوصا در روز‌های تعطیل مانند جمعه از این سایت استفاده می‌کنند که خطرات زیادی هم آن‌ها را تهدید می‌کند.

نقدی افزودد: سایت ویس قرنی در قیف پروازی قرار ندارد و همزمان شش تا هشت خلبان هم می‌توانند از روی آن تیک آف داشته باشند که این مزیت را در هیچ سایت پروازی دیگری در آسیا نمی‌توان دید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.