۳ برابر شدن تصادفات خسارتی با آخرین برف پاییزی در جاده‌های استان همدان

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تصادفات خسارتی با بارش برف و لغزندگی جاده‌ها تا ۳ برابر افزایش یافت.

سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بارش برف که از دیشب در استان آغاز شده است  موجب لغزندگی جاده‌های استان و  ۳ برابر شدن تصادفات خسارتی شده است.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۱ تصادف جرحی و ۲۰ سانحه رانندگی انحراف خودرو‌ها از جاده‌های استان رخ داد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در روز‌های قبل سه برابر شد.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: برف روبی در گردنه‌های استان به خوبی انجام شده است، اما در  برخی جاده‌ها هنوز نمک پاشی و برف روبی انجام نشده و همین امر باعث یخ زدگی کمی در جاده‌ها شده است و تاکنون بیش از ۲۰ خوردو بر اثر لغزندگی از جاده‌ها منحرف شده اند.

سرهنگ عزیزی با تاکید بر اینکه بستن زنجیر چرخ و همراه داشتن آن و بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان الزامی است اظهار داشت: نیمی از نیرو‌های راهداری استان در گردنه‌ها مستقر شده اند تا خطر تصادفات و لغزندگی جاده‌ها را در این مناطق کاهش دهند.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۶ مورد واژگونی خودرو‌ها را در جاد ه‌های استان داشته ایم که دو مورد از آن‌ها  یک دستگاه تریلی و یک دستگاه ماینر نمک پاش از خودرو‌های سنگین بودند.

عزیزی بیان کرد: در تصادفات امروز به خاطر سرعت پایین خودرو‌ها هیچ گونه تصادف فوتی و جرحی نداشته ایم و در تصادفات دیروز هم  تنها ۲ نفر مجروح  شده اند.

برخی از جاده های استان مانند مسیر ملایر - نهاوند، گردنه اسدآباد، ملایر - آورزمان، ملایر _ بروجرد هیچ گونه بارشی نداشته اند و هم اکنون جاده های خشک هستند.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.