گاو بن سلمان موش زایید/ طناب کسری شدید بر گردن بودجه عربستان!

بن سلمان در کنفرانس گروه بیست نتوانست سرمایه گذار جذب کند و شرکت کنندگان از چند ماه قبل شروع به تحریم این کنفرانس کرده و در نهایت، کار به کنفرانس مجازی ناچیزی منتهی شد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،انتظار می‌رود کسر بودجه عربستان تا پایان سال جاری به ۷۹ میلیارد دلار برسد یعنی ۲۹ میلیارد دلار بیشتر از مبلغ پیش بینی شده در اوایل سال جاری. این در حالی است که ملک سلمان بودجه ۲۰۲۱ را در حالی تأیید کرده است که پیش بینی می‌شود این کشور برای هفتمین سال پیاپی با توجه به عدم دسترسی به منابع درآمد غیر نفتی با کسری بودجه بالغ بر ۳۷.۶ میلیارد دلار رو به رو شود.

بنا بر آمار و ارقام ذخایر ارزی عربستان در حال اتمام است و انتظار می‌رود که حجم ذخایر ارزی این کشور از ۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۷۶.۶ میلیارد دلار در سال آینده برسد. در حالی که این کشور به شدت با کسری بودجه دست به گریبان است، بن سلمان می‌کوشد با نادیده گرفتن این حقیقت، و شکست طرح چشم انداز ۲۰۳۰ و انزوای ریاض در جامعه جهانی ناشی از اقدامات خودسرانه و رفتار‌های قلدرانه و کارنامه سیاه این کشور به دلیل پرونده‌های سنگین حقوق بشری همچون ترور خاشقچی و حمله به یمن، خود را در پس ارقام و اعداد خیالی پنهان کند.


بیشتر بخوانید


بن سلمان در جذب سرمایه شکست خورد؛ سرمایه گزاران، سرمایه گزاری در اقتصاد رو به زوال عربستان را ریسک بزرگ می‌دانند. تجربه فروش سهام آرامکو در بورس ثابت کرد که این نگرانی‌ها به جا هستند. به رغم ادعا‌های وی درباره بالا رفتن ده درصدی درآمد در سال آینده در مقایسه با سال جاری، اما رساندن کسری بودجه از ۷۹ میلیارد دلار به ۳۷.۶ میلیارد معجزه‌ای است که ممکن است هیچگاه رخ ندهد.

بن سلمان در کنفرانس گروه بیست هم نتوانست سرمایه گذار جذب کند و شرکت کنندگان از چند ماه قبل شروع به تحریم این کنفرانس کرده و در نهایت، کار به کنفرانس مجازی ناچیزی منتهی شد که هیچ دستاوردی برای عربستان نداشت. کما این که با توافق (اوپک+) و سقوط ارزش نفت خام بعید به نظر می‌رسد که این کشور بتواند کسری بودجه خود را جبران کند. عربستان ادعا می‌کند که رشد منفی اقتصادش حداکثر ۳.۷ درصد است در حالی که صندوق بین المللی پول این آمار را بیشتر ۵.۴ درصد ذکر کرده است.

پادشاه عربستان اعلام کرده است که این کشور هزینه‌ها را در بودجه ۲۰۲۱ کاهش داده است در حالی که نهاد‌های نظامی این کشور بیشترین سهم را از بودجه سال آینده دارند. سهم این نهاد‌ها از بودجه سال آینده ۴۶.۷ میلیارد دلار از مجموع ۲۶۴ میلیارد دلار برابر با ۱۸ درصد از کل بودجه است. علاوه بر همه اینها، این کشور همچنان باید گاو شیرده آمریکا باقی بماند در حالی که برای مردم خودش، گاوی سترون است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.