بارش باران دوباره موجب آبگرفتگی در ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شد

بارندگی شدید دیروز در خوزستان، دوباره باعث آبگرفتگی منازل و معابر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باسم آلبوغبیش مسئول هیات‌های مذهبی گروه‌های جهادی ماهشهر گفت: بارندگی دیشب باعث وارد شدن آب به بیش از ۹۰ درصد خانه‌های شهرک ولیعصر (عج) موسوم به گاما شده است.

او افزود: این شهرک ۲۶۰ واحد مسکونی دارد، اما با توجه به اینکه در هر خانه دو تا سه خانوار ساکن هستند، جمعیت این منطقه حدود ۴۰۰ خانوار است.

آلبوغبیش بیان داشت: خیابان‌های سایر مناطق ماهشهر از جمله محله‌های کاریابی، شهرک مدنی، خیابان شریفی، شهرک طالقانی در این بارندگی دچار آبگرفتگی شد، اما با تخلیه آب از سوی پمپ‌ها اکنون شرایط بهبود یافته است و گروه‌های جهادی در حال فعالیت برای تخلیه آب منازل، لایروبی جوی‌ها و آماربرداری از خسارت‌ها و ارائه کمک هستند و  مسئولان وعده کرده‌اند که برای جابجایی ساکنان این منطقه اقدام کنند که نیاز به تسریع دارد.

بندر امام خمینی (ره) یا سربندر نیز در بارندگی پنجشنبه شب دوباره زیر آب رفته است. شهر بندرامام خمینی (ره) از توابع شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان است و دومین بندر بزرگ کشور به شمار می‌رود که محل استقرار ۲۲ واحد پتروشیمی است. شهروندان سربندر در بارندگی اوایل آذر امسال به دلیل طولانی شدن آبگرفتگی‌ها چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار برخورد با مقصران شده بودند.

سعید مجدم فعال اجتماعی بندر امام خمینی(ره) گفت: بارندگی پنجشنبه شب باعث آبگرفتگی مناطق فاز ۳، بلوکی‌ها، بلوار بهار، بلوار اندیشه، خیابان دادگاه، منازل بندر، صد دستگاه، شهرک مقداد و دو طرف خیابان اصلی شهر شده است  و این در حالیست که تنها حدود ۲۶ دقیقه باران باریده است.

او افزود: آب در برخی مناطق این شهر از جمله در منطقه بلوکی‌ها وارد منازل مردم شده، اما میزان ورود آب از بارندگی گذشته کمتر است و در سال‌های گذشته در اطراف محله بلوکی‌ها سیل‌بند‌هایی به وسیله ماسه می‌ساختند، اما در بارندگی قبلی این کار انجام نشد، در بارندگی دیشب نیز، دیرهنگام و پس از شروع بارندگی شروع به کار کردند.

مجدم تصریح کرد: به دلیل نبود شبکه فاضلاب و دفع فاضلاب از طریق جو‌های روباز، بارندگی باعث پس زدگی فاضلاب به منازل مردم می‌شود و ماندگاری آب باران و فاضلاب در بارندگی قبلی حدود ۱۰ روز طول کشید، و اکنون یک هفته پس از تخلیه این آب‌ها دوباره، خیابان‌ها و بعضی از خانه‌ها دچار آبگرفتگی شده است و برخی از مناطق همچون نیزار یک و ۲ و کمپ B که در بارندگی گذشته دچار آبگرفتگی نشده بود در باران دیشب غرق آب شده است.

فعال اجتماعی بندر امام خمینی(ره)  ادامه داد: پس از برکناری شهردار سربندر، یک سرپرست منصوب شده و پس از بازداشت رییس و معاون آبفا، این شرکت مسوولی ندارد، بنابراین هیچکس نیز پاسخگوی مردم نیست.

هدایت جوکار مسئول گروه‌های جهادی هیات‌های مذهبی بندر امام خمینی (ره) گفت: از ساعت یک بامداد روزجمعه با درخواست کمک مردم، گروه‌های جهادی برای کمک فعالیت خود را آغاز کردند و  در پی بارندگی دیشب، علاوه بر خیابان‌ها، تعدادی از خانه‌ها در دو قسمت از شهر شامل کوی شهید صباغان (کمپ B) و بلوکی‌ها دچار آبگرفتگی شده و آب وارد منازل شد.

او افزود: گروه‌های جهادی و بسیج با همکاری شهرداری به موقع وارد عمل شدند و از نفوذ بیشتر آب به خانه‌ها جلوگیری کردند؛ در کوی صباغان نیز با شکافتن جاده تا ساعت چهار صبح توانستیم بخشی از آب باران را تخلیه کنیم، اما بخشی از این محله (۷۰۰ دستگاه) را آب گرفته است.

جوکار ادامه داد: با توجه به برکناری شهردار و آبفا، هم اکنون مسوولی نیست که مردم به او مراجعه کنند و پاسخ بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار