دیپلمات سوری: قطع آب آشامیدنی حسکه جنایت جنگی است

نماینده دائم سوریه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در ژنو قطع آب آشامیدنی حسکه و مناطق اطراف آن از سوی نیرو‌های ترکیه را جنایت جنگی و نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، «حسام الدین آلا»، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، قطع آب آشامیدنی حسکه از سوی نیروهای وابسته به ترکیه را جنایت جنگی خواند.

او طی سخنانی اظهار داشت: قطع آب آشامیدنی حسکه و مناطق اطراف آن از سوی نیرو‌های اشغالگر ترکیه و مزدوران آن‌ها ترکیه یک جنایت جنگی است و نقض قوانین بین‌المللی مربوط به حقوق بشر به شمار می‌رود.

این دیپلمات سوری با بیان این مطلب افزود: نیرو‌های اشغالگر ترکیه بار دیگر ایستگاه پمپاژ آب «علوک» که منبع اصلی تامین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق اطراف آن به شمار می‌رود را از ۳۰ نوامبر قطع کرده‌اند و این شهر همچنان از فقدان آب آشامیدنی رنج می‌برد.

 آلا اظهار کرد: این اقدام در چارچوب روش‌های هدفمند رژیم ترکیه با هدف اخراج شهروندان سوری از مناطق تحت اشغال خود است تا از این طریق تغییرات جمعیتی متناسب با اهداف توسعه‌طلبانه و استعماری خود را بدون در نظر گرفتن نیاز‌های بشردوستانه ساکنان آن اعمال کند.

او از مسئولان سازمان ملل خواست که با نظارت بر اقدامات نیرو‌های اشغالگر علیه مردم سوریه، مسئولان ترکیه را به رعایت قوانین بین‌الملل و جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی وادار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار