دورهمی‌های خانوادگی، موثرترین عامل شیوع ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هموطنان تقاضا می کنم که امسال شب یلدا را به جای دورهمی حضوری به وسیله ارتباط مجازی با اعضای خانواده و فامیل برگزار کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر پرهیز خانواده‌ها از برگزاری مراسم شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی گفت: دور هم جمع شدن در شب یلدای امسال می‌تواند زمستان سخت و بدی را به جای بگذارد.

او به مشارکت بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای حرکت در مسیر کاهش موارد ابتلا به کرونا ویروس تاکید کرد و افزود: یکی از نقاط قوت و موثر در کاهش موارد ابتلا به کرونا و پیشگیری از آن مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، تاثیرگذارترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس در ماه‌های اخیر بوده است.
 

بیشتر بخوانید


قلیان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به ویژه کودکان در صورت ابتلا می‌توانند بدون علائم بالینی باشند، بیان کرد: این افراد بدون علائم می‌توانند ناقل باشند و در دورهمی‌ها بیماری را به صورت گسترده منتقل کنند.

او تصریح کرد: شهروندان با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از برگزاری مراسم شب یلدا شیرینی این مناسبت باستانی را حفظ کنند تا شاهد زمستانی با کمترین آسیب جانی در کشور باشیم.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.