نظارت بر کنترل قیمت اجناس در بازار آبادان

رئیس دادگستری آبادان گفت:قوه قضائیه قیمت اجناس در بازار آبادان را کنترل خواهد کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نعمت الله روشن روان رئیس دادگستری آبادان در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آبادان با موضوع کنترل قیمت‌ اجناس گفت: دو مشکل و مطلب مهم در قالب گرانفروشی و اقدام نکردن مسئولان و ناظران باید بررسی شود.

او با بیان اینکه دستگاه قضائی در خصوص حقوق عامه با هیچکس تعارف ندارد افزود: ما همه سرباز نظام هستیم و وظیفه ما خدمت به مردم است.

رئیس دادگستری آبادان در ادامه گفت: یک مسئول باید با نگاهی جهادی تمام دغدغه اش در وهله اول باید رفاه و آسایش مردم باشد.

توجه به مشکلات و گلایه های مردم 

حجت‌الاسلام عبدالرزاق بدری معاون قضائی دادگستری آبادان نیز در این نشست گفت: شنیدن گلایه‌های مردم و ضرورت تلاش مضاعف در راستای حل مشکلات شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

او گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و تعدد قیمت‌ها را از جمله مشکلات ایجاد شده برای شهروندان عنوان کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا برخی محصولاتی که جزو کالا‌های اساسی محسوب می‌شود در همین منطقه تولید شود.

تلاش برای رفع مشکل گرانفروشی 

حمید مرانی پور دادستان عمومی و انقلاب آبادان نیز گفت: در هر زمان که برای رفع مشکلاتی همچون (گاز) همکاری و همدلی بین مسئولان باشد، نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد.

او مشکلات را شامل دو دسته تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات داخلی دانست و افزود: در حال حاضر مشکل ما ترک فعل است، باید بررسی شود که چه اقداماتی انجام نشده و اینکه مردم از عملکرد مسئولان راضی هستند یا نه؟

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: باید برای رفع مشکل گرانفروشی مبارزه کرد و همه ارگان‌ها از جمله صدا و سیما باید به این موضوع ورود کند، تا مردم بتوانند نتیجه را لمس کنند.

بیژن بداغی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان هم در این نشست گفت: غالب فعالیت صمت میدانی است نه در محیط اداره و در بحث بازرسی با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف، موضوع گرانفروشی و مسائل بهداشتی اقدامات لازم انجام می‌شود.

او افزود: در زمینه وسیله نقلیه، سوخت و نیرو شدیداً با کمبود مواجه هستیم و در حال حاضر با امکانات موجود، تعداد چهار نفر بازرس بیشترین تلاش ممکن انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان ادامه داد: قیمت کالا‌هایی نظیر مرغ و گوشت از ستاد استانی و کشوری تعیین می‌شود و بر اساس آن قیمت به فروش می‌رسد؛ چنانچه قیمت‌ها بالا است، علت آن قیمت‌هایی بوده که از جانب مقامات کشوری تعیین شده است.

بداغی با بیان اینکه همه ادارات همکاری خوبی با اداره صمت آبادان دارند گفت: مشکل انبار‌های فرعی که ثبت نشده‌اند و قابل پیگیری و بازرسی نیستند یکی دیگر از علل بالا بودن قیمت‌ها به شمار می‌رود.

او  عمده مشکلات موجود را احتمال برخورد فیزیکی با بازرسان و کمبود وسیله نقلیه برشمرد و گفت: پیشنهاد می‌شود وسیله نقلیه از سوی فرمانداری آبادان تامین شود.

رضا داود پور رئیس اتاق اصناف آبادان نیز در این نشست گفت: در آبادان ۳۹ اتحادیه و حدود ۱۶ هزار واحد صنفی وجود دارد و با هفت نفر بازرس علیرغم همکاری بسیار خوب بسیج اصناف کار سختی در پیش است.

او افزود: بازرسان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر بدون امکانات اولیه مانند خودرو و در خصوص تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف آبادان در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ بازرسی، ۴۶۹ پلمب و ۱۵۹ شکایت مردمی ثبت شده است و افراد متخلف به مبلغ ۸۹۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۷۰ ریال جریمه شده‌اند.

ساماندهی بازار ارغنده توسط شهرداری

داود پور با اشاره به مشکل بازار ارغنده گفت: حدود ۳۰۰ غرفه در این بازار فعال هستند که به دلیل نبود چارچوب و دیوار در صورت تخلف امکان پلمپ کردن آن‌ها وجود ندارد و علیرغم اعلام به شهرداری، اقدامی صورت نگرفته است.

علیرضا پاسلار مسئول بسیج اصناف آبادان نیز در این نشست گفت: باید در خصوص مشکلات مردم بی پرده سخن گفت و مشکلات را پیگیری کرد.

او با بیان اینکه مافیای مرغ باید ریشه‌یابی شود، افزود: افرادی که قبلا سمتی داشته و اکنون نیستند کارشکنی می‌کنند و برخوردی با آن‌ها صورت نگرفته است.

مسئول بسیج اصناف آبادان ادامه داد: بازرسی‌ها باید بیشتر و به روز انجام شود و بازار ارغنده باید توسط شهرداری ساماندهی شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.