اردوغان در پاسخ به آمریکا: با تلاش مضاعف، صنایع دفاعی‌مان را توسعه می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا از تسریع ساخت صنایع دفاعی پیشرفته سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شبکه آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا، از تسریع ساخت صنایع دفاعی پیشرفته در کشورش سخن گفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت تحریم‌های آمریکا با هدف آسیب رساندن به تلاش‌های صنایع دفاعی ترکیه صورت می‌پذیرد. او در ادامه تأکید کرد کشورش ساخت صنایع دفاعی را برای رساندن به نقطه‌ای که در سطح جهانی پرچمدار باشد، تسریع خواهد کرد.

اردوغان در ادامه افزود: با این تصمیم تحریم (آمریکا) ما گام‌های خود را در جهت ایجاد یک صنعت دفاعی که به سطح رهبری جهانی برسد، سرعت می‌بخشیم. این تحریم‌ها به جز برای ترکیه، در مورد کشوری دیگر اعمال نشده است. این تحریم‌ها حمله به حاکمیت ماست.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: هدف اساسی تحریم‌های آمریکا بستن راه در برابر جهش‌هایی است که ترکیه در صنایع دفاعی داشته است. ما از نزدیک در حال رصد این مسأله هستیم که چگونه طرف‌هایی که در مقهور ساختن ترکیه با شکست مواجه شدند، از مخالفت داخلی و نیز برخی سازمان‌ها به عنوان عروسک (برای اهداف خود) سود بردند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح کرد: ما حملات ستون پنجم (دشمن) را به مانند تمامی حملاتی که در ۷ سال گذشته هدف آن قرار گرفتیم، خنثی خواهیم کرد.

رجیب طیب اردوغان در ادامه افزود: ما هرگز از حمایت و تشویق برای سرمایه گذاری، تولید، صادرات و اشتغال زایی غافل نمی‌شویم. واشنگتن هیچ کدام از شرایط ما را برای خرید سامانه‌های دفاعی پاسح نداد و سلاح تحریم را در برابر ما درآورد؛ چرا که ما نیاز‌های خود را از جایی دیگر براورده کردیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما فعالیت خود را برای استقلال صنعت دفاعی مان از تمامی لحاظ مضاعف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار