رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی مطرح کرد؛

مدیریت بحران تحت کنترل فناوری‌های نوین

قادری فر گفت: یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از خطرات بالقوه در بلایای طبیعی، توسعه فناوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هدف از امضای این تفاهم نامه را راه اندازی مرکز نوآوری شهر آماده در زمینه مدیریت بحران دانست.

رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این مرکز تلاش می‌شود که هم در حوزه پیشگیری و هم پس از وقوع بحران اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

قادری‌فر تصریح کرد: حوزه پیشگیری نیاز به پیدایش فناوری‌های نو در زمینه‌هایی مانند مقاوم سازی سازه‌ها، امداد رسانی و تجهیز آتش نشانی به فناوری‌های روز دارد.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبری با اشاره به نیاز‌های کشور پس از وقوع بحران، بیان کرد: وقوع بحران‌هایی مانند زلزله معمولا با تبعات اجتماعی و فرهنگی همراه است که با ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.

قادری‌فر افزود: یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از خطرات بالقوه در بلایای طبیعی، توسعه فناوری‌ها به منظور پیش بینی اولیه و واکنش سریع نسبت به این نوع حوادث است.

او یادآوری کرد: برای نمونه، به آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از شهر‌ها توجهی نشد، این موضوع برای ساکنان این شهر‌ها تبعاتی داشت؛ از این رو ما در معاونت علمی تلاش کردیم که شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را در این زمینه ساماندهی کنیم تا بتوانند با استقرار در مرکز نوآوری شهر، به منظور کاهش خطرات، خدماتی را ارائه کنند.

قادری‌فر افزود: با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این مرکز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبری این مرکز گفت: در هر دوره شتابدهی، پذیرای ۱۵ شرکت استارتاپی خواهیم بود که در هر سال طی دو دوره برگزار خواهد شد؛ در مجموع سالانه ۳۰ تیم نوآور در این مرکز پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار