مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد:

اجرای هر کیلومتر مسیر مترو ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: اجرای هر کیلومتر از خط مترو به صورت کامل حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به افزایش قیمت‌ها و ارتباط تامین بسیاری از تجهیزات مترو با دلار، گفت: در حال حاضر اجرای هر کیلومتر از خط مترو به صورت کامل حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.
 
او با بیان اینکه یکی از راهکار‌های کاهش آلودگی هوا و ترافیک استفاده از سیستم‌های انبوه بر مانند حمل و نقل ریلی است، افزود: بر همین اساس توسعه خطوط متروی مشهد در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و در طرح جامع حمل و نقل این شهر احداث ۴ خط مترو پیش بینی شده است.
 

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: خط سه مترو مشهد، یکی از خطوط در حال احداث این کلانشهر بوده که به طول ۲۸.۵ کیلومتر با ۲۴ ایستگاه، طولانی‌ترین خط مترو مشهد است که از بولوار امیریه تا شهرک ابوذر اجرا خواهد شد.

کیامرز  بیان کرد: در حال حاضر حفاری تونل این خط در دو جبهه از میدان فردوسی تا امامت و از میدان فردوسی تا بعد از پایانه امام رضا (ع) به وسیله دو دستگاه حفار انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.
 
او تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده فاز اول خط سه از میدان شهدا در صورت تامین منابع مالی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی خط چهار مترو مشهد به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه حد فاصل شهرک شهید باهنر تا انتهای خواجه ربیع  آغاز شده است که با احداث آن خطوط تعریف شده در طرح جامع حمل و نقل مشهد کامل خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.