در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گسترش ظرفیت بخش شعر بزرگسال در مهمترین رویداد ادبی سال ۹۹

در پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، قرار است به بخش‌های داوری شعر بزرگسال افزوده شود.

بهروز جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات و دبیر اجرایی پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امسال پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر را مطابق با شیوه نامه اجرایی آن در دوره‌های قبل برگزار می‌کنیم. در این دوره قرار است به بخش‌های شعر بزرگسال جشنواره شعر فجر افزوده شود. از این رو آثار در پنج بخش شعر کلاسیک، نو (نیمایی و سپید)، محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر داوری خواهند شد. در صورتی که کتابی در هریک از قالب‌های شعر ظرفیت شایسته تقدیر یا برگزیده شدن را داشته باشد، در این دوره باعنوان شایسته تقدیر یا برگزیده شناخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: امسال به معاونت فرهنگی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی درباره گسترش ظرفیت بخش شعر بزرگسال پیشنهاد دادیم. آن‌ها هم پذیرفتند و قرار است بخش شعر بزرگسال جشنواره بین المللی شعر فجر انواع شعر کلاسیک، نو (نیمایی و سپید) و شعر محاوره را در آیین نامه جشنواره بین المللی شعر فجر در بر بگیرد. از سوی دیگر آیین نامه اجرایی جشنواره بین المللی شعر فجر این اجازه را به داوران می‌دهد که آثار تمام جریان‌های شعری را داوری کنند تا دغدغه داوری نشدن تمام جریان‌های شعری در این دوره وجود نداشته باشد. از این رو هیئت علمی جشنواره بین المللی شعر فجر باید داورانی را انتخاب کنند که از تمام جریان‌های شعری باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی است، بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر هم مانند جایزه ادبی جلال آل احمد به آثار حوزه دفاع مقدس اختصاص دارد. قرار است در این جشنواره چهره‌های برتر شعر دفاع مقدس معرفی شوند. برای داوری این بخش هم از اهالی رسانه کمک می‌گیریم؛ چون تجربه خوبی از داوری آنها در بخش مستندنگاری و ادبیات داستانی چهل ساله دفاع مقدس جایزه ادبی جلال آل احمد داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار