تعامل مدیران دولتی و نمایندگان مجلس تثبیت توسعه پایدار استان را درپی دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایندگان، برای تقویت جایگاه مطلوب استان در لایحه و افزایش اعتبارات پروژه‌های ملی از ظرفیت کمیسیون تلفیق بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مجمع نمایندگان استان با اشاره به جایگاه ارزنده نمایندگان استان در مجلس گفت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به زودی در مجلس شروع می‌شود لذا نمایندگان می‌توانند برای تقویت جایگاه مطلوب استان در لایحه و افزایش اعتبارات پروژه‌های ملی و طرح‌های مطالعاتی جدید از ظرفیت کمیسیون تلفیق بهره بگیرند.

شهریاری با قدردانی از اهتمام نمایندگان در تلاش برای تداوم و تثبیت روند توسعه‌ای استان تصریح کرد: هم افزایی شکل گرفته در بین نمایندگان از طریق رایزنی با وزرا و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری برای رونق بخشی به تولید استان و پشتیبانی از برنامه‌های توسعه محور دولت در آذربایجان غربی قابل تقدیر است.

او افزود: با اهتمام شکل گرفته و پیگیری‌های متولیان امر جایگاه استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در قیاس با بسیاری از استان‌های برخوردار کشور قابل قبول است، اما برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی به تلاش بیشتری نیازمندیم.

شهریاری تشکیل جلسات مجمع نمایندگان را گامی موثر برای تقویت هم افزایی و توسعه متوازن استان دانست.

رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده 

ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص جایگاه استان در لایحه بودجه سال آینده گفت: به دلیل استحقاقی که استان آذربایجان غربی دارد و همچنین تبیین مناسب شاخص‌ها و تعامل خوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران ارشد استانی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزراتخانه ها، جزو استان‌هایی هستیم که سهم بیشتر و مطلوبتری از بودجه ۳۱ استان کشور را به خود اختصاص داده است.

حضرتی پر ادامه داد: بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه ۹۲۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری ۴۳ درصد رشد داشته است. همچنین سقف کل بودجه کشور ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان هست که نسبت به سال گذشته از ۲۰ درصد رشد برخوردار است.

وی از رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال خبر داد و بیان کرد: در حالی که این رقم، در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص رتبه آذربایجان‌غربی در اختصاص بودجه‌های عمرانی استانی و مجموع استانی و ملی بین ۳۱ استان کشور گفت: این رتبه در حوزه بودجه عمرانی استانی، ششم، و در بودجه عمرانی کل، هفتم است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.