۱۳۶ واحد گلخانه فعال در چناران/ آغاز بهره برداری توت فرنگی

مدیریت جهادکشاورزی چناران گفت: ۱۳۶ واحد گلخانه در چناران فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا بهاری مسئول باغبانی چناران گفت: با توجه به نیاز روز افزون بازار از نظر تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل، ساخت گلخانه‌ها و تولید محصولات کشاورزی، امروزه به یکی از سود آورترین بخش‌های کشاورزی تبدیل شده است.

او تولید محصول درخاک‌هایی که در آن محصول عملکرد بالایی ندارد، تولید در زمانی که کشت محصول در هوای آزاد غیر ممکن است، افزایش عملکرد و افزایش کیفیت محصول را ازاهداف کشت گلخانه‌ای افزود: زیرکشت محصولات در گلخانه در این شهرستان ۳۷ هکتار می‌باشد که از این میزان ۶.۵ هکتارآن در سال جاری احداث گردیده است.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: انواع صیفی جات مانند خیار، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، توت فرنگی و انواع گل‌های شاخه بریده عمده محصولاتی هستند که در واحد‌های گلخانه‌ای این شهرستان تولید می‌شود که در حال حاضر در شهرستان ۱۳۶ واحد گلخانه فعال وجود دارد از این میزان ۱۶ هکتار مربوط به سبزی و صیفی، ۸.۵ هکتار آن مربوط به گل و گیاهان زینتی، ۵ هکتار توت فرنگی است.

بهاری بیان کرد: در هر هکتار گلخانه به صورت مستقیم امکان اشتغال ۱۰ نفر، و ۱۵ نفر غیر مستقیم وجود دارد. به همین دلیل احداث گلخانه‌ها می‌توانند در اشتغال زایی و درآمدزایی نقش بسزایی داشته باشد. در حال حاضر در شهرستان توسعه گلخانه‌ها توانسته زمینه اشتغال برای ۵۵۰ نفر را مهیا نماید.

او بهاری رفع بیکاری، رونق اقتصادی، افزایش بهره‌وری مصرف آب کشاورزی و بهره‌وری خاک را از جمله آثار توسعه گلخانه در چناران ذکر کرد تصریح کرد: علاقمندان احداث گلخانه می‌توانند جهت صدور پروانه و کسب اطلاعات لازم به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مراجعه نمایند.

آغاز بهره برداری از گلخانه ۲.۵ هکتاری توت فرنگی در چناران

مسئول باغبانی چناران تاکید کرد: از جمله پرسودترین محصولات گلخانه‌ای می‌توان به توت فرنگی اشاره کرد. گلخانه کشت توت فرنگی به مساحت ۲.۵ هکتاری با استفاده از تسهیلات توسعه اولین کشت خود را آغاز نمود. برای احداث و راه اندازی این گلخانه مبلغ ۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت شده است.

بهاری اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفر به صورت دائم و ۳۵ نفر به طور فصلی فراهم شد.

انتهای پیام//ع. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار