برگزاری پنجمین همایش ملی فرهنگ کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: پنجمین همایش ملی فرهنگ کار با هدف ارتقای فرهنگ کار در جامعه برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ارتقای فرهنگ کار در جامعه بسیار ضروری است و از همین رو برگزاری جشنواره‌هایی مانند همایش فرهنگ می‌تواند به این موضوع کمک شایانی کند.

او ادامه داد: این همایش از سوی دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در هجدهم اسفندماه امسال، در دو بخش برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در بخش گفتگو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، با تعدادی از وزرای ادوار و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل اجرایی آخرین وضعیت فرهنگ کار در کشور مورد آسیب شناسی قرار گرفته و چالش‌های پیش رو و راهکار‌های ارتقای آن بررسی می‌شود

یوسفی تصریح کرد: در بخش علمی نیز، ارائه مقالات علمی – پژوهشی در حوزه فرهنگ کار و ارتقاء آن در دستور کار دبیرخانه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه اقتصادی شرایط را برای هموطنان سخت کرده است، توجه بیشتر به فرهنگ کار، ارتقا و نهادینه کردن آن در سطح جامعه از اولویت‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: توسعه اقتصادی-اجتماعی کشور، افزایش کیفیت تولیدات ملی و اقبال عمومی به آنها، افزایش سطح رفاه اجتماعی، امنیت شغلی و اعتماد عمومی به دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی، ارتباط مستقیمی با ارتقای فرهنگ کار در جامعه دارد و این همایش این موضوع را دنبال می‌کند.

یوسفی نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و سازمان‌های مردم نهاد در ارتقای فرهنگ کار را از دیگر محور‌های این همایش برشمرد و خاطرنشان کرد: نقش رسانه و هنر در ارتقای فرهنگ کار، نقش و جایگاه فرهنگ کار در اقتصاد مقاومتی و جایگاه فرهنگ کار در بیانیه دوم انقلاب اسلامی نیز از جمله محور‌های آن است.

او جایگاه فرهنگ کار در برنامه‌های توسعه، اسناد بالادستی و سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور و تحولات آینده کار و فرهنگ کار در فضای مجازی را نیز از دیگر محور‌های همایش ملی فرهنگ کار بر شمرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.