تخصیص اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای بازسازی مناطق آبگرفته در خوزستان

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی استان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن‌عباس مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: برخی نقاط استان از جمله ماهشهر، چمران، بندر امام خمینی (ره) و مناطقی از اهواز دچار آبگرفتگی شدند که به منظور جبران خسارت پیشنهادی به هیئت دولت ارسال شد که نهایتا این پیشنهاد به تصویب هیات دولت رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

او بیان داشت: برای نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، جهت تعمیر واحد‌های مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، برای تامین لوازم معیشتی واحد‌های مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شد.

بن عباس افزود: کمک هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است و ۴ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت با نرخ بهره ۴ درصد در مناطق روستایی و بهره ۵ درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جبران خسارات پرداخت می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه باید ظرف مدت زمان مشخص تعهد دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار آسیب دیدگان ناشی از بارندگی اخیر قرار دهیم، تصریح کرد: بدهی، معوقات و چک برگشتی آسیب دیدگان مانع از دریافت تسهیلات نخواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: یش از ۵۰ ارزیاب کار ارزیابی منازل دچار آبگرفتگی را در شهرهای ماهشهر، اهواز، کارون و هندیجان شروع کردند که ظرف یک هفته آینده ارزیابی به اتمام می‌رسد و بنا برگزارش بنیاد مسکن خوزستان تاکنون ۲۵۵ واحد احداثی، ۶۴۸ واحد تعمیری و یک هزار و ۷۲۱ مورد معیشتی در استان ارزیابی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار