سرقت در آذربایجان‌شرقی افزایش یافت

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: میزان آمار سرقت ثبت شده در استان در  هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، موقری سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در نشست پیشگیری از سرقت‌های تعزیری استان با بیان اینکه موضوع سرقت جزو جرائم اولویت دار استان و کشور است گفت: به طور قطع مسائلی همچون مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بحران شیوع ویروس کرونا در افزایش جرائم موثر بوده است.

او گفت: با توجه به بحران کرونا، نوع رفتار‌های اجتماعی و فیزیکی مردم نیز در این خصوص موثر بوده است و همچنین مسائل اقتصادی ارتباط مستقیمی با معیشت مردم داشته است به طوری که برخی افراد با سو استفاده از موقعیت پیش آمده مرتکب جرم می‌شوند.

موقری با اشاره به افزایش نگران کننده آمار سرقت در استان گفت: هرچند به دلیل بحران کرونا مردم خانه نشین شدند و این موضوع تاثیر خود را در موضوع کاهش سرقت از منازل گذاشته است، اما با این حال آمار سرقت به ویژه سرقت از داخل خودرو و قطعات و لوازم خودرو به شدت در حال افزایش است.

او افزود: با توجه به این مساله باید راهکار‌های لازم در خصوص فرهنگ سازی و تدابیر پیشگیرانه از سرقت پیش بینی شود.

موقری با تاکید بر اینکه برای فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه می‌توان از ظرفیت فضای مجازی، رسانه‌های تصویری و مکتوب بهره‌مند شد گفت: در این زمینه می‌توان از طرح نگهبان محله و امنیت محله محور و نیز خدمات نیرو‌های مقاومت بسیج شهری برای تامین امنیت و ایجاد گشت‌های شبانه بهره گرفت.

این مقام مسئول قضایی به سرقت‌های اخیر از ۲ باب طلافروشی در تبریز اشاره کرد و افزود: بنا به دستور قضایی و به منظور تامین امنیت در جامعه، فعالیت صنف طلافروشان باید با رعایت دستورالعمل‌های امنیتی و انتظامی صورت بگیرد و از فعالیت در خارج از ساعات مشخص شده و خارج از شهر و در حاشیه شهر‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ص.ج.ب از تبریز
۰۰:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بالاخره هر کاری بکنید همیشه دزدها یک قدم از پلیس جلوترند این یک قانون انکار ناپذیر است چرا که این خلافکار است تصمیم می گیرد کی و کجا مرتکب دزدی و جنایت شود.
آخرین اخبار