تصاویری از شفق قطبی چشم‌نواز در روسیه

پدیده بسیار زیبا و بی‌نظیر شفق قطب شمالی، آسمانی یکی از شهر‌های شمال غرب روسیه را سبزرنگ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پدیده شفق زیبا و نادر قطب شمالی، آسمان شهر «مورمانسک» در شمال غرب روسیه را سبز رنگ کرد که موجب شد مردم این شهر بسیار غافلگیر و متعجب شوند.

این پدیده ترکیبی از رنگ‌های خیره کننده است که در قطب شمال و جنوب کره زمین تشکیل می‌شود و به دلیل درخشش جو فوقانی آسمان تحت تأثیر نور خورشید رخ می‌دهد.

عموما گردشگران از سراسر جهان خواستار مشاهده این پدیده بی نظیر هستند. حتی در قطب نور‌های شمالی وجود دارد که شکارچیان قادر هستند با کوچکترین نشانه‌ای حدس بزنند که آسمان از کجا شروع به درخشیدن با نور سبز می‌کند.

مقامات مورمانسک امسال تصمیم گرفتند که به دوستداران این پدیده طبیعی کمک کنند و برای پخش آنلاین این پدیده با استفاده از تصاویر دوربین‌ها و تلسکوپ‌های ویژه، سایت‌هایی را راه اندازی کردند.


بیشتر بخوانید


طبق افسانه‌های باستانی، مردم معتقد بودند نور‌های شمالی پلی بود که دنیای خدایان و مردم را به هم متصل می‌کرد، اما اسکیمو‌ها آن را منادی آب و هوای خوب می‌دانند.

ساکنان مناطق لنینگراد و کارلیا نیز می‌توانند شاهد درخشش نور‌های شمالی باشند و همچنین ساکنان پترزبورگ با توجه به مدار و فاصله عرضی نیز می‌توانند شفق قطبی را ببینند که این مسئله یک پدیده نسبتاً نادر است.

تصاویری از شفق قطبی بسیار زیبا و بی‌نظیر در روسیه

تصاویری از شفق قطبی بسیار زیبا و بی‌نظیر در روسیه

تصاویری از شفق قطبی بسیار زیبا و بی‌نظیر در روسیه

تصاویری از شفق قطبی بسیار زیبا و بی‌نظیر در روسیه

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار