آغاز کشت سیب زمینی در قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : کشت سیب زمینی در سطح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان گرمسیری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع بامبو، جیلی، برن و آلمرا، آگریا، آریندا و سانته است که با توجه به گرمسیری بودن منطقه این محصول در اواخر آذرماه و اوایل دی ماه کشت می‌شود.

او گفت : کشاورزان برای افزایش عملکرد و بهره وری بالا از آب و خاک و سایر نهاده ها، مشاوره با کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: ضروری است در طول دوره رشد گیاه تغذیه و آبیاری به موقع، مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها نظارت لازم را داشته باشند تا دسترنج کشاورزان هدر نرود.

محمودیان ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی‌های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان، از هر هکتار زمین‌های کشت شده بیش از ۲۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او افزود: کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می‌شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین باتوجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می‌شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.

محمودیان ادامه داد: بذر سیب زمینی از مکان‌های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذر‌های آلوده جلوگیری می‌شود و کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.