کارشناس امنیتی: داعش توان ایستادگی در مقابل نیرو‌های عراقی را ندارد

کارشناس مسائل امنیتی عراق اعلام کرد گروه تروریستی داعش بسیار ضعیف شده و توان ایستادگی در برابر نیرو‌های امنیتی را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «علی الوائلی»، کارشناس مسائل امنیتی عراق اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش بسیار کم شده و این گروه تضعیف شده است و دیگر نمی‌تواند به مبارزه و مقابله در برابر نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق بپردازند.

او گفت: گروه تروریستی داعش بسیار تضعیف شده است و بجای مبارزه به روش‌های جنایتی گروهک‌ها روی آورده است.

این کارشناس مسائل امنیتی افزود: داعش از مناطق بیابانی و دورافتاده که صعب العبور هستند به ویژه در استان‌های دیاله، صلاح الدین و کرکوک برای مخفی شده و برنامه ریزی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه مردم و نیرو‌های امنیتی استفاده می‌کند.

او تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق در عملیات‌های ویژه خود این گروه تروریستی را ریشه کن کردند به گونه‌ای که توان ایستادگی و مبارزه با نیرو‌های عراقی را ندارد و شبیه گروهک‌های جنایتکار مخفی شده و تحرکات محدودی دارد.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به اینکه مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و استان‌ها مکان مناسبی برای مخفی شده تروریست‌ها هستند از همکاری برخی عناصر جنایتکار و مجرمان داخلی در این مناطق با تروریست‌ها خبر داد و نصب دوربین برای رصد تحرکات از راه دور در حومه شهر‌ها و فعالیت اطلاعات بیشتر نیرو‌های عراقی را خواستار شد.

با وجود اینکه کارشناسان و فرماندهان امنیتی و سیاسی عراق از کاهش قدرت گروه تروریستی داعش و دستگیری و هدف قرارگرفته شدن عناصر تروریستی خبر می‌دهند، آمریکا با حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر باقی مانده برای بر هم زدن امنیت و متشنج نشان دادن اوضاع کلی عراق به دنبال دستیابی به بهانه‌ای برای ماندن در این کشور برای پیشبرد اهداف خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار