تولید خمیردندان و داروی گیاهی انعقاد خون در استان همدان

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان از تولید خمیردندان و داروی گیاهی جلوگیری از خونریزی، در این استان خبر داد.

قاسم اسدیان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  از عملیاتی شدن پژوهش های ۱۳ شرکت دانش بنیان و هسته فناور با تولید خمیردندان گیاهی، ارقام انگور استاندارد، داروهای عضلانی و انعقاد خون گیاهی در استان خبر داد که در  پارک علم و فناوری همدان مستقر شده اند.

او با بیان اینکه برای حمایت از پژوهش های کاربردی شده در استان مکان با حداقل قیمت در پارک علم و فناوری در اختیار شرکت ها قرار می گیرد افزود: برای برخی از پژوهش ها مزرعه، آزمایشگاه و کارگاه هم با کمترین هزینه از طریق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی قرار داده می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان از شرکت های دانش بنیان که توانسته اند به تولید و فروش برسند به تولید خمیردندان گیاهی، پماد گیاهی دردهای عضلانی، عرقیات و تولید اسانس و نهال انگور استاندارد اشاره کرد و اظهار داشت: یک واحد تولید داروهای گیاهی هم مجوز گرفته است و به زودی محصولاتش را وارد بازار می کند و پماد جلوگیری از خونریزی گیاهی هم به زودی به مرحله تولید می رسد.

اسدیان ادامه داد: سالانه تولید نهال انگور استاندارد در ملایر  به ۳۰۰ هزار اصله نهال رسیده است که جوابگوی نیاز بسیاری از استان های کشور است.

انتهای پیام/ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.