هشدار رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص محدودیت‌های شدید کرونایی

«مون جه این» در خصوص محدودیت‌های شدید کرونایی در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی برای دومین روز رکورد زد و در حالی که این کشور با موج سوم کرونا مقابله می‌کند، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی امروز یکشنبه در سخنانی هشدار داد محدودیت‌های ناشی از کرونا ممکن است به مراحل بالایی برسد.

مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی، ریاست نشستی اضطراری را در ستاد مرکزی مقابله با حوادث و ایمنی (CDSCH) برای نخستین بار از ماهو فوریه برگزار کرد. او در این نشست خواهن بیداری در برابر این بیماری و نیز تلاش برای مهار آن شد.

او گفت: مادامی که بیماری مهار نشود، این مسأله می‌تواند به نقطه‌ای بحرانی در زمینه اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در سطح سه شود.»

سئول، پایتخت کره جنوبی که محل زندگی حدود ۵۲ میلیون کره‌ای است، تحت محددویت‌های سطح ۲.۵ قرار دارد. بر اساس این محدودیت، تجمع بیش از بیش از ۵۰ نفر ممنوع شده است و رستوران‌ها از ارئه سرویس به مشتریان خود بعد از ساعت ۹ شب ممنوع شده اند.

کره جنوبی، کشوری که در ابتدا در کنترل کرونا موفقیت‌هایی را به دست آورده بود، روز یکشنبه (امروز) از ابتلای ۱۰۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. این در حالی است که روز گذشته نیز ۹۵۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند. با این حساب، آمار ابتلا به کرونا در این کشور به ۴۲ هزار ۷۶۶ نفر و نیز آمار مرگ و میر نیز به ۵۸۰ نفر رسیده است.

«مون جه این» همچنین گفت: ما به مشکل بزرگی روبرو هستیم. این، لحظاتی مهم است تا تمامی توانایی مان در زمینه کنترل ویروس را مدیریت قدرت را برای متوقف کردن گسترش ویروس صرف کنیم.

گفتنی است محدودیت‌های سطح سه، به معنای قرنطینه برای نخستین بار در چهارمین اقتصاد بزرگ به شمار می‌رود.
تا کنون بیش از ۷۲ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۶۱۳ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار