ناکامی کاتالان‌ها در آسیا؛ آرزو‌های برباد رفته اینیستا و ژاوی

ستاره سرشناس تیم فوتبال ویسل کوبه ژاپن هم نتوانست اولین بازیکنی باشد که به عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی اروپا و آسیا دست می‌یابد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه شرق آسیا که از روز ۲۸ آبان در دوحه قطر از سرگرفته شده بود امروز با راهیابی اولسان هیوندای به فینال به پایان رسید.

پیش از شروع این بازی‌ها سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به رکورد‌هایی اشاره کرد که ممکن بود در این بازی‌ها ثبت شود.

یکی از این رکورد‌ها کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان قاره‌های اروپا و آسیا توسط یک بازیکن بود. از بین بازیکنان حاضر در دوحه آندرس اینیستا کاپیتان اسپانیایی ویسل کوبه ژاپن و بازیکن سابق بارسلونا یکی از ستاره‌هایی بود که شانس رسیدن به چنین رکوردی را داشت.

این بازیکن ۳۶ سال اسپانیایی که تیمش به مرحله نیمه نهایی راه یافته بود، فقط ۲ گام تا دست یابی به این رکورد فاصله داشت، اما ویسل کوبه در نیمه نهایی به سد محکمی به نام اولسان هیوندای از کره برخورد کرد تا آرزو‌های اینیستا بر باد برود.

پیش از او هم ژاوی هرناندز که از سال ۲۰۱۵ در تیم السد قطر بازی می‌کرد این فرصت را داشت تا با کسب عنوان قهرمانی در قاره آسیا اولین بازیکنی باشد که هم در قاره اروپا و هم آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند، اما این بازیکن هرگز نتوانست فراتر از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود.

سال ۲۰۱۸ در دیدار مرحله نیمه نهایی دستان بلند علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس، ژاوی را از حضور در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی باز داشت.

به این ترتیب باید گفت تیم‌های آسیایی این ۲ ستاره سابق بارسلونا را یکی پس از دیگری در راه خلق یک رکورد ارزشمند ناکام گذاشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار