اجرای طرح سفیر سلامت دانش آموزی در فارس

طرح سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک در بسیج مقابله با کرونا در فارس آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی شیراز، گفت:  طرح سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک در بسیج ملی مقابله با کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اجرا شد.

او، بیان کرد: دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و باید به گونه‌ای پرورش یابند که برای مدیریت صحیح بحران‌ها و شرایط سخت آتی، توانمند‌های لازم را کسب کنند.

همتی، تصریح کرد: دانش آموزان در شرایط فعلی همه گیری بیماری کووید۱۹ نیز می‌توانند از راه نقش آفرینی به موقع در خانواده، سفیران فرهنگ سازی در مبارزه با این بیماری باشند و در مهار این ویروس خطرناک، تاثیرگذار باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی شیراز، ادامه داد:دانش آموزان به عنوان پُل ارتباطی خانواده و مراکز ارائه خدمات سلامت به ویژه پزشک خانواده، در نشر اطلاعات علمی و کاربردی مرتبط با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماری کرونا، نقش آفرینی می‌کند.

او، افزود: این طرح در ادامه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی و به صورت منسجم و با بهره گیری از شبکه‌های آموزشی مجازی اجرا می‌شود.

همتی، اضافه کرد: در این طرح، این فرصت برای دانش آموز فراهم می‌شود که از راه ارتباط مجازی با پزشک خانواده خود و نیز شرکت در کلاس‌های آموزشی غیرحضوری، دانش مناسب را در خصوص موضوعات سلامت و با محوریت پیشگیری و کنترل انتقال ویروس کرونا کسب کرده و این آموزش‌ها را از طریق کانال‌های ارتباطی مجازی، به دیگر همسالان و به صورت حضوری، به افراد خانواده خود انتقال دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.