تردد مسافر در مرز تمرچین از سرگرفته شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به از سرگیری تردد اتوبوس‌های مسافری از مرز تمرچین گفت: این تردد‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی با دارا بودن پنج پایانه مرزی سهم ۲۳ درصدی از مجموع پایانه‌های مرزی کشور را دارد، اظهار کرد: در یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان متوقف شده بود.

شکری افزود: تردد کامیون و تریلی در پایانه‌های مرزی استان در مرز سرو، بازرگان، پلدشت و تمرچین همچنان تداوم داشت، اما تردد مسافر متوقف شده بود که از آذرماه تردد اتوبوس‌های مسافری به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مرز تمرچین پیرانشهر از سرگرفته شد.

او با بیان اینکه در ماه‌های قبل تردد تبعه هر کشور و نیز اقامت‌های موقت دو تبعه‌ای به صورت محدود انجام می‌شد، اظهار کرد: از هفته جاری تردد اتوبوس‌های مسافری از پایانه مرز تمرچین پیرانشهر از سرگرفته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی هم اکنون برای تردد بدون مشکل مسافران، دستور العمل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اجرایی می‌شود، افزود: همچنان تردد مسافر از سایر پایانه‌های مرزی استان به جز موارد بسیار محدود و تبعه هر کشور انجام نمی‌گیرد.

شکری با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان و ضد عفونی در گیت‌های ورودی و خروجی و مکاتبات با اداره بهداشت و درمان استان و استقرار نماینده این اداره جهت کنترل موارد بهداشتی در پایانه‌های مرزی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آمادگی همکاری برای فراهم کردن شرایط معاینه و تست سلامت بهداشتی رانندگان و اجرای مقررات و پروتکل‌های بهداشتی کشور‌های مقابل با همکاری اداره بهداشت و درمان استان را دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس مسافری از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر اقدام به جابجایی مسافر می‌کند، یادآور شد: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر یکی از پایانه‌های مرزی پنج گانه آذربایجان غربی است که در مرز ایران با شمال عراق است.

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.