بمباران مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در چندین نوبت مناطق مختلف استان مارب یمن را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مناطق مختلفی را در استان مارب در شرق یمن ۸ نوبت هدف حملات متجاوزانه خود قرار دادند.

پیشتر نیز نیرو‌های متجاوز سعودی منطقه الجاح در شهرستان بیت الفقیه در استان الحدیده را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

همچنین متجاوزان سعودی در استان عمران هم در حریم هوایی شهرستان السوده گلوله‌های منور شلیک کردند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های آلمانی روز پنج شنبه گذشته اعلام کردند دولت برلین در نظر دارد تحریم‌های تسلیحاتی عربستان را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کند.


بیشتر بخوانید:

عبدالملک الحوثی: ملت یمن از ابتدای جنگ تحمیلی در همه زمینه‌ها مقاومت کرد


بنا به گزارش‌های مندرج در رسانه‌های آلمانی، دولت برلین یک گام دیگر به سوی تشدید تحریم‌های تسلیحاتی عربستان برداشته است و قصد ابطال دائمی مجوز‌های تعلیق شده صادرات سلاح به عربستان را دارد. البته در این گزارش متذکر می‌شود مجوز‌های معلق شده تسلیحاتی با عربستان در قرارداد‌های مشترک با کشور‌های اروپایی از این قاعده مستثنی شده است.

دولت آلمان از سال ۲۰۱۸ به دلیل مشارکت عربستان در جنگ خونبار یمن و نیز قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی توسط عوامل وابسته به پادشاهی سعودی، صادرات تسلیحات نظامی به این کشور را به حالت تعلیق درآورد. ممنوعیت تسلیحاتی عربستان بار‌ها از سوی دولت آلمان تمدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار