حق آلایندگی‌ها ، مهمترین مطالبه خوزستان از دولت

امام جمعه خرمشهر حق آلایندگی‌ها را مهمترین مطالبه خوزستان از دولت دانست و گفت: استان خوزستان تحت عنوان حق آلایندگی، میلیاردها تومان از دولت طلب دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور امام جمعه خرمشهر گفت: در روز‌های گذشته رئیس سازمان بازرسی کشور به خرمشهر آمد، به وی در رابطه با وضعیت شهر گزارش مفصلی دادم، وی متقابلا به شهرداری دستور دادند ظرف ۶ ماه آینده باید سیستم دفع آب‌های سطحی را ایجاد کنند، مطالعات این سیستم از سال ۸۴ آغاز شد و سوال ما این است چرا تاکنون به مرحله عملیاتی نرسید، مسببان و پدیدآورندگان وضعیت فعلی خرمشهر باید پاسخگو باشند.

او عنوان کرد: امروز صد‌ها نفر غیربومی در خرمشهر مشغول به کار هستند، در حالی که جوانان عزیز ما بیکار هستند، این برخلاف قانون و وجدان است، بر همین اساس رئیس سازمان بازرسی دستور بررسی این امر را داد.

امام جمعه خرمشهر گفت: برخی از شرکت‌ها در خرمشهر هستند و از ظرفیت و امکانات این شهر بهره می‌برند و شهرستان آلودگی‌های آن‌ها را متحمل می‌شود، اما آن‌ها عوارضشان را به شهرستان پرداخت نمی‌کنند و به خارج از خرمشهر می‌دهند.

عادل پور عنوان کرد: رئیس سازمان بازرسی کشور همچنین در رابطه با مساله دوگانگی حاکمیتی موجود در خرمشهر و آبادان دستور پیگیری داد.

او حق آلایندگی‌ها را مهمترین مطالبه خوزستان از دولت دانست و بیان کرد: استان خوزستان تحت عنوان حق آلایندگی، میلیارد‌ها تومان از دولت طلب دارد.

امام جمعه خرمشهر افزود: خرمشهر هم جزو مناطق نفت‌خیز و هم جزو مناطق محروم است که ۳ درصد حق آلایندگی به شهرستان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.