توقیف شناور بحرینی در قطر

وزارت کشور قطر اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور، یک شناور ماهیگیری متعلق به کشور بحرین را در آب‌های سرزمینی خود توقیف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی،  وزارت کشور قطر در حساب توئیتر خود نوشت: «در چارچوب فعالیت‌های معمول خود برای نظارت و حفاظت از آب‌های سرزمینی قطر، در خلال گشت‌های امنیتی ساحلی و مرزی یک شناور بحرینی را در منطقه (فشت الدیبال) در مرز‌های آب‌های قطر متوقف کردیم».

این وزارتخانه افزود که مشخص شده ۳ ملوان در کشتی تفریحی بحرینی حضور دارند، یکی از آن‌ها شهروند بحرینی است و مابقی متعلق به ملیت یک کشور آسیایی هستند. علاوه بر توقیف، افراد دستگیر شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرای ارجاع داده شده‌اند. به گزارش رویترز، مقامات بحرینی هنوز در این‌باره اظهر نظری نکرده‌اند.

ماه گذشته نیز دو قایق بحرینی در آب‌های قطر توقیف شدند که با واکنش منامه همراه بود. وزارت کشور بحرین مدعی شد که گارد ساحلی قطر توافق‌های منطقه‌ای و بین المللی را نقض می‌کند.

گفتنی است، بحرین، عربستان، امارات و مصر در سال ۲۰۱۷ قطر را متهم به حمایت از گروه‌های افراطی و روابط خود را با دوحه قطع کردند. قطر هم در مقابل هم این اتهام را رد و تاکید کرده که این چهار کشور به دنبال نقض حاکمیت دوحه هستند. اکنون و پس از وساطت کویت گفته می‌شود که عربستان قصد دارد تا روابط خود با قطر را بدون پیش شرط از سر بگیرد، هرچند که تاکنون اتفاقی در این باره نیفتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار