رمزگشایی یکی از نامه‌های «زودیاک قاتل» +عکس

ماجرای نامه‌های «زودیاک قاتل» یکی از اسرارآمیزترین معما‌های پلیسی- جنایی است که پس از ۵۱ سال با تلاش‌های یک تیم بین المللی رمزگشایی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، زودیاک قاتل یک قاتل زنجیره‌ای باهوش در شمال کالیفرنیا بود که بین سال‌های دهه ۶۰ تا ۷۰ میلادی عده‌ای را به قتل رساند، ولی پلیس در شناسایی او ناتوان بود. او در این مدت بیش از ۲۰ نامه به پلیس نوشت که ۴ مورد آن توسط الگوریتم سایفر [نوعی رمز نگاری] و علائم مربوط به قرون وسطی کدگذاری شده بود. این نامه‌ها با عنوان «سایفر ۳۴۰» شناسایی می‌شوند.

پیش از این پلیس تنها موفق شده بود یکی از نامه‌های کدگذاری شده را رمزگشایی کند. اما حالا پس از ۵۱ سال سه نفر از آمریکا، استرالیا و بلژیک یکی دیگر از پیام‌های طعنه آمیز او را رمزگشایی کرده اند.

این پیام با این مضمون است: «امیدوارم در تلاش برای گرفتن من خیلی به شما خوش بگذرد. من از اتاق گاز نمی‌ترسم چرا که مرا زودتر به بهشت می‌فرستد. اکنون بردگان زیادی دارم که برای من کار کنند.»

محققان امیدوار بودند که قاتل، که هرگز شناسایی نشده است، نام خود را در این رمزنگاری فاش کند، اما موفق نشدند. با این وجود از این که بخشی از نامه‌های زودیاک قاتل را رمزگشایی کردند، خوشحال شدند.

دیوید اورانچاک، متخصص برنامه نویسی و یکی از رمزگشایان در توضیح نحوه رمزگشایی نامه گفت: آخر هفته گذشته، تیمی که من در آن حضور دارم سایفر ۳۴۰ را حل و آن را به FBI ارسال کردند.

وی اظهار داشت او به همراه سام بلیک، ریاضیدان استرالیایی و برنامه نویس بلژیکی، جارل ون ایکه، توانستند رمز سایفر ۳۴۰ را بشکنند.

زودیاک در یکی از ۲۰ نامه خود مدعی شده بود که ۳۷ تن را که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده اند کشته است. این در حالی است که پلیس ۷ تن را که دو مورد جان سالم به در برده اند شناسایی کرد.

رمزگشایی یکی از نامه‌های «زودیاک قاتل» +عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
‌‍
۱۴:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
من میدونم زودیاک کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
50سال گذشت پلیس نتونست شناساییش بکنه رفت تا قیامت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اصغر قاتل
۰۳:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اعدام با قلقلک
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۵:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
رمز گشایی چی بود
-
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
فقط اعدام
Germany
جوان
۰۳:۵۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اینکه رامبده
آخرین اخبار