پلمب هشت رستوران متخلف در استان همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: طی این هفته هشت رستوران متخلف پلمب شد.

پلمب هشت رستوران متخلف در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان در این زمینه بیان کرد: ۲۱۳ رستوران و غذاخوری در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۸۹ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند که ۹ واحد به دلیل تخلف در رعایت نکات بهداشتی پلمب شد.

او با بیان اینکه متصدیان ۱۷ رستوران متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی شدند، افزود: نتایج بازرسی‌های به دست آمده همچنین موید این است که در ۷۹ واحد خدمات دهندگان و ۷۰ واحد خدمات گیرندگان از ماسک استفاده کردند، همچنین ۸۴ درصد رستوران‌ها موضوع مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: ۴۸ واحد متخلف شامل ۲۵ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۱۴ نانوایی، هشت رستوران و یک مطب به علت رعایت نکردنشیوه نامه های  بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شدند.

رفعتی ادامه داد: همچنین مدیر و متصدیان ۳۸۰ واحد متخلف در سطح استان به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل ۱۲۶ کارگاه و صنایع کوچک (کمتر از ۲۵ نیرو)، ۱۳۲ سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۵۶ نانوایی، ۱۷ رستوران، ۱۶ فروشگاه زنجیره‌ای، ۱۲ مطب، ۶ آرامستان و سایر واحد‌ها هستند.

او اظهار داشت: میانگین رعایت  فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز خدمت رسان استان ۷۸ درصد است و بخش کشاورزی و دامپروری با ۲۶ درصد، پایانه مسافربری برون شهری با ۵۶ درصد، پلیس +۱۰ با ۶۴ درصد، زندان ۷۱ درصد، دفاتر پیشخوان ۷۴ درصد، سوپر مارکت‌ها ۷۶ درصد و بانک‌ها و نانوایی‌ها با ۷۹ درصد کمترین میزان توجه به  فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان فعالیت دارند که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۳۷۰ مورد بازرسی از این واحد‌ها انجام شده است.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.