احتمال کشف طلا‌های اتاق معروف کهربا در کشتی غرق شده نازی‌ها+ تصاویر

یک تیم غواصی از احتمال کشف طلا‌های اتاق معروف کهربا در کشتی غرق شده نازی‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سان، به تازگی عکس‌های شگفت انگیزی از صندوق‌های گنج در یک کشتی جنگی غرق شده نازی‌ها موسوم به «کارلسروهه» منتشر شده است که ممکن است معمای طلا‌های گمشده اتاق کهربا به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند را حل کند.

این کشتی در آوریل سال ۱۹۴۵ غرق شد و در کف اقیانوس فرو نشست. در ماه اکتبر تیمی از غواصان لهستانی اعلام کردند لاشه این کشتی را تقریبا سالم پیدا کرده اند.

این کشتی پس از بمباران توسط هواپیما‌های شوروی، با از دست دادن صد‌ها نفر از غیرنظامیان و نظامیان، به اعماق دریای بالتیک فرو رفت.

این تیم غواصی در بررسی‌های خود گفته اند احتمالا بخش‌هایی از قطعات طلای اتاق معروف کهربا در این کشتی حمل می‌شده است.

گفته می‌شود اتاق کهربا در کاخ کاترین در نزدیکی سن پترزبورگ قرار داشت که با هزاران تن طلا، جواهرات و کهربا ساخته شده و عنوان «هشتمین عجایب جهان» را لقب گرفته است. دولت شوروی این اتاق را گنجینه‌ای فرهنگی قلمداد می‌کرد.

یک واحد از ارتش آلمان نازی این اتاق را که سال ساخت آن به ۱۷۰۱ تا ۱۷۱۴ می‌رسد، غارت کردند. اما، این گنج پس از غارت توسط نیرو‌های نازی به طرز عجیبی ناپدید شد. انتظار می‌رود، کشتی‌ها و هواپیما‌های نیرو‌های آلمانی حین انتقال آن دچار سانحه شده باشند.

احتمال کشف طلا‌های اتاق معروف کهربا در کشتی غرق شده نازی ها+تصاویر

احتمال کشف طلا‌های اتاق معروف کهربا در کشتی غرق شده نازی ها+تصاویر

احتمال کشف طلا‌های اتاق معروف کهربا در کشتی غرق شده نازی ها+تصاویر

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خیال باف
۰۲:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام
همه جواهرات توسط یک گروه اسکادران آلمان نازی در همان برهه از زمان به ایران انتقال داده شده و در روستای حسن اباد میبد در محله ....
باورنمی کنید برید از قدیمی های این روستا سوال کنید.
آخرین اخبار