توافق دولت منصور هادی و هواداران امارات برای تشکیل دولتی در جنوب یمن

یک مقام مسئول در ائتلاف سعودی اعلام کرد توافقی بر سر تشکیل دولتی در جنوب یمن حاصل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واس، یک مقام مسئول در ائتلاف سعودی از توافق دولت منصور هادی و گروه مورد حمایت امارات برای تشکیل دولتی در جنوب یمن خبر داد.

این مقام مسئول اعلام کرد ائتلاف سعودی تمامی مقدمات لازم برای اجرای سازوکار سریع «توافق ریاض» به انجام رسانده؛ به طوری که بر سر تشکیل دولتی یمنی متشکل از ۲۴ وزیر، از جمله وزرای شورای انتقالی جنوب یمن (که مورد حمایت امارات هستند) و نیز دیگر گروه‌های سیاسی یمن توافق حاصل شده است.

او در ادامه افزود تمامی طرح‌های سیاسی و امنیتی لازم برای اجرای بخش امنیتی و نظامی این طرح تدارک دیده شده است.
این منبع در ادامه تصریح کرد: فرماندهی مشترک ائتلاف، از طریق ناظران نظامی از امروز، پنجشنبه (۱۰ دسامبر) اقدام به نظارت بر جداسازی نیرو‌های نظامی در ابین و اعزام آن‌ها و حرکت دادن آن‌ها به سمت جبهه‌ها و نیز فرستادن نیرو‌های نظامی از عدن به خارج از این شهر نظارت می‌کند و فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف نیز به حمایت خود از یگان‌های امنیتی برای انجام مأموریت‌های اصلی در حفظ امنیت و ثبات و نیز مقابله با گروه‌های تروریستی ادامه خواهند داد.

این مقام مسوول در پایان اعلام کرد: برای اعلام تشکیل دولت به محض اجرای بخش نظامی توافق شد و این موضوع طی یک هفته رخ خواهد داد.

گفتنی است عربستان سعودی از اواخر ژوئن میزبان نمایندگان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی با هدف اجرای توافق ریاض بود و در پایان ماه ژوئیه از سازوکاری جدید برای تسریع در اجرای توافق ریاض میان شورای انتقالی و دولت مستعفی خبر داد که شامل لغو خودمختاری شورای انتقالی، تشکیل دولت با مشارکت هر دو طرف، عقب‌نشینی نظامی از شهرها، تثبیت آتش‌بس و مأمور کردن نخست‌وزیر به تشکیل دولت ظرف سی روز بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار