شکایت حزب الله لبنان از برادر سعد حریری

حزب الله لبنان از بهاء الحریری به دلیل متهم دانستن این حزب در انفجار بندر بیروت شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، حسین هاشم، رئیس انجمن وکلای حزب‌الله لبنان از شکایت این حزب علیه برادر سعد حریری خبر داد.

وی گفت: ما به شربل ابوسمرا، قاضی اول تحقیقات در بیروت علیه بهاء الحریری، برادر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان به دلیل متهم کردن حزب‌الله در پرونده انفجار بندر بیروت شکایت کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: شکایت قضایی دیگری فردا پنج‌شنبه و یا طی روز‌های آتی علیه شخصیت جدیدی که این افترا‌ها را به حزب‌الله بسته، ارائه خواهد شد.

گفتنی است شکایت مذکور پس از آن انجام می‌شود که بهاء الحریری حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در انفجار بندر بیروت متهم کرده بود.

این در حالی است که چهار روز پیش نیز، حزب‌الله لبنان از «فارس سعید» نماینده پیشین پارلمان این کشور و نیز حزب «القوات اللبنانیه» به دلیل اتهام‌زنی مشابه در همین رابطه شکایت و اعلام کرده بود که شکایت علیه اشخاص دیگری از جمله بهاء الحریری در دست تهیه است.

در انفجار مهیب بندر بیروت که در تاریخ چهارم آگوست رخ داد، حدود ۱۹۰ نفر کشته شدند و تعداد مجروحان به بیش از ۶۵۰۰ نفر رسید.

بهاء الحریری، برادر سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان در اظهاراتش مدعی شده بود: همه در بیروت می‌دانند که حزب‌الله بر بندر و فرودگاه بیروت تسلط دارد و این غیر قابل قبول است که تصور شود مقامات از نیترات آمونیوم ذخیره شده در انبار بندر بیروت آگاه نبوده‌اند.

او در ادامه تأکید کرده بود، حزب‌الله از هر آنچه به بندر یا فرودگاه بیروت وارد یا خارج می‌شود، آگاه است و این جنبش مسوول این موضوع است. این در حالی است که طبق اعلام رسانه‌های خبری، قرار است «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و «سعد الحریری» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور عصر امروز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار