میزان خسارت تگرگ به مرکبات روستای میجان برآورد شد

بخشدار بخش جبالبارز شهرستان جیرفت گفت: بارش شدید تگرگ بیش از ۲۰ میلیارد تومان به محصول مرکبات روستای میجان خسارت وارد کرده است.

علی سالاری بخشدار جبالبارز شهرستان جیرفت در بازدید از روستای میجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: بارش شدید تگرگ روز دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹ به سه حوزه دهستان رضوان، مسکون و سقدر آسیب زیادی وارد کرده است.

او افزود: بیشترین خسارت به باغ‌های مرکبات واردشد و طبق برآورد‌هایی که صورت گرفته است بیش از ۵۰ درصد به محصول مرکبات آسیب رسیده و دام تعدادی از دامداران تلف شده است که پیگیر جبران خسارت از مراجع بالاتر هستیم.

سالاری گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان به محصول مرکبات کشاورزان و دامداران روستای میجان خسارت وارد شده است.

بخشدار بخش جبالبارز شهرستان جیرفت تصریح کرد: در بحث تخریب جاده‌ها هماهنگی‌های لازم با راهداری شهرستان انجام شده است تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی مسیر‌ها اقدام شود و از همان ساعت اولیه پس از بارش تگرگ نیرو‌های راهداری همکاری لازم را انجام داده اند.

او افزود: در منطقه سقدر یکی دیگر از روستاهای جبالبارز بیش از ۳۰ درصد به کانال‌های آب رسانی و قنوات ، ۲۰ درصد به مرکبات و همچنین ۲۰ درصد به درختان سردسیری آسیب رسیده است.

سالاری با اشاره به بیمه نبودن محصول بیشتر کشاورزان در میجان و سایر روستا‌های بخش جبالبارز گفت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

 

سالاری بخشدار جبالبارز

اکبر سلیمانی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت نیز گفت: کلیه مسیر‌ها در اولین فرصت ممکن بازگشایی می‌شوند.

او افزود: باتوجه به این که هم اکنون فصل برداشت محصول مرکبات در روستای میجان است تمام مسیر‌های فرعی به سرعت بازگشایی خواهند شد تا کشاورزان نسبت به بارگیری محصول خود اقدام کنند.

حسین سنجری یکی از کشاورزان فعال و نمونه در روستای میجان گفت: متاسفانه بارش تگرگ بخش زیادی از محصول مرکبات را از بین برده است.

او افزود: خسارت ناشی از تگرگ نه تنها محصول را از بین برده بلکه به درختان هم آسیب جدی وارد کرده است درختان مرکبات برای ثمردهی سال بعد به مشکل بر می خورند.

سنجری به بیمه نبودن محصول مرکبات بیشتر کشاورزان منطقه اشاره کرد و گفت: کشاورزان از بیمه کردن محصولاتشان استقبال نمی‌کنند و علت این است که نسبت به خسارت وارد شده مبلغ بسیار ناچیزی به کشاورز تعلق می‌گیرید.

سنجری به مشکل برقراری خطوط تلفن در روستا نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارتباط تلفنی در روستا بسیار مشکل دارد به طوری که ما در ساعات اولیه بارش تگرگ برای اطلاع رسانی دچار مشکل شدیم.

او افزود: موضوع برقرار نشدن ارتباطات تلفنی معضل بسیار بزرگی برای منطقه میجان است با توجه به پیگیری‌های مکرر هنوز برای رفع این مشکل اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار