مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

خراسان رضوی در معرض بیابان زایی قرار دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به دلیل شرایط جغرافیایی بصورت مستمر در معرض پدیده بیابان زایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: سالانه به طور متوسط ۱۵ تن در هکتار فرسایش خاک در خراسان رضوی را شاهد هستیم.

او افزود: جنگلکاری بیش از ۲۶۰۰ هکتار از اراضی از سال ۱۳۹۲ تا کنون، بیابان زدایی بیش از ۳۰۴ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان به منظور مدیریت مناطق بیابانی و مهار کانون‌های بحرانی فرسایش خاک، اجرای ۵۵۰ هزارهکتار طرح مرتعداری، اجرای ۱۳ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و نیز اجرای ۱۷ هزار احیاء و توسعه گیاهان داروئی به همت منابع طبیعی و آبخیز داری استان از جمله اقدامات موثر در کاهش تبعات ناشی از فرسایش خاک در خراسان رضوی بوده است.

بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از بقایای هرس درختان به میزان ۱۸۰ هزار تن در سال، استفاده از ۲۱ هزارتن گلبرگ گل زعفران در تولید کود و مصارف صنعتی، تبدیل حدود ۱۰۰ هزار تن بقایای پسته به کود آلی در سال و تولید ۸۶۸۸۰ تن کود آلی از جمله اقدامات این نهاد است.

همتی بیان کرد: سازمان مدیریت و پسماند شهرداری مشهد نیز نسبت به ایجاد لندفیل مهندسی و منطبق با ضوابط مربوطه برای دفن پسماند‌های پزشکی در مرکز استان اقدام کرده است و ضمن اینکه این محدوده فنس کشی شده است، برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، پسماند‌های بی خطر شده نیز با رعایت ضوابط دفن اعم از آهک پاشی در این لندفیل مدیریت می‌شوند.


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار